معاون آموزش و پرورش بوشهر:

سرانه فضای ورزشی مدارس استان بوشهر افزایش می‌یابد

مهدی عباسیان معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با اجرای طرح‌های جدید، سرانه فضای ورزشی مدارس استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش جنوب استان عباسیان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در مدارس استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح هشت فضای ورزشی در مدارس و فضاهای آموزشی استان بوشهر طی این هفته بیان کرد: این طرح‌ها با دستور وزیر آموزش و پرورش در بوشهر، کاکی، تنگستان و شبانکاره افتتاح خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان خاطرنشان کرد: این طرح در راستای ارتقای سرانه فضای ورزشی مدارس استان بوشهر اجرایی می‌شود.

وی از افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی ضمن اجرای ۴۴ فضای ورزشی در مدارس ۱۴ سالن ورزشی مدارس تجهیز می‌شود.

عباسیان اعتبار اجرای هر فضای ورزشی روباز را ۱۵۰ میلیون تومان و سرپوشیده یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تجهیز هر فضای ورزشی در مدارس ۸۰ میلیون تومان تخصیص یافته است که ۸ طرح آن در هفته تربیت‌بدنی و ورزش و مابقی تا ۲ ماه آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

تأمین اعتبار اجرای طرح‌های ورزشی

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی برای ارتقای سرانه فضای ورزشی مدارس اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: اکنون سرانه فضای ورزشی مدارس استان بوشهر به ازای هر دانش‌آموز ۷۸ صدم درصد است که با اجرا طرح شهید سلیمانی افزایش می‌یابد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه اعتبار اجرای طرح‌های ورزشی در قالب شهید سلیمانی از محل بودجه ملی و استانی تأمین می‌شود تصریح کرد: برای این طرح ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش استان بوشهر ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: هفت میلیارد تومان ازا ین اعتبارات از وزارت آموزش و پرورش و مابقی از محل بودجه استانی تأمین شده است.