وزیر کشور:

تضمین کننده امنیت خلیج فارس جمهوری اسلامی ایران است

احمد وحیدی وزیرکشور گفت: دشمنان خواب‌های پریشانی برای نظام جمهوری اسلامی دیده بودند که هیچگاه تعبیر نخواهد شد و امروز امنیت کشور در وضعیت خوبی قرار دارد.

به گزارش جنوب استان احمد وحیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: دشمنان به اشتباه تصور می‌کنند می‌توانند امنیت کشور ایران را به خطر بیندازند این درحالی است که جمهوری اسلامی تضمین کننده امنیت خلیج فارس است اگر آنها فکر می‌کنند می توانند امنیت کشور را به خطر بیندازند مفهوم آن این است که امنیت خلیج فارس به خطر بیفتد، چون امنیت خلیج فارس وابسته به امنیت جمهوری اسلامی است.

و اظهار کرد: این برداشت‌های اشتباه و اختلالات محاسباتی دشمنان است که مرتب یک مسیر را دنبال و سرشان به سنگ می‌خورد زیرا در زمان حاضر امنیت کشور در موقعیت خوبی قرار دارد و جمهوری اسلامی نیز امنیت خلیج فارس را تامین کرده و می‌کند.

جمهوری اسلامی از بازترین کشورها برای اظهار نظر و نقد است

وزیر کشور بابیان اینکه مردم ایران با استواری، در صف واحد، وحدت ملی و با انسجام در میدان هستند ادامه داد: البته جمهوری اسلامی ایران از بازترین کشورها است و هرکسی حرفی و نقدی داشته باشد می‌تواند آن را مطرح کند چنانچه امروز نیز در سطوح مختلف به روش‌های متفاوت این کار انجام می‌شود البته به دنبال تسهیلات بیشتر در این مورد نیز هستیم .

وی تاکید کرد: هرکسی حرفی و نقدی داشته باشد می‌تواند مطرح کند اما کسی از اغتشاش‌گر نمی پذیرد که کسب و کار مردم را به خطر بیندازند و برای زندگی آنها مزاحمت ایجاد کند.

جمهوری اسلامی بطور کامل بر اوضاع مسلط است/ تلاش های دشمن آب در هاون کوبیدن است

وحیدی گفت: در زمان حاضر به طور کامل بر اوضاع مسلط هستیم و مشکلی وجود ندارد البته دشمن از طریق کانال‌های خبری که دارد در تلاش برای برهم زدن امنیت است اما باید بدانند این تلاش‌ها آب در هاون کوبیدن است و دشمن توجه باید داشته باشد که سرعقل بیاید و اطلاعات اشتباه خود را تصحیح کند.

وی تاکید کرد: امنیت جمهوری اسلامی ایران چون امنیت جامعه محور است خود مردم این امنیت را تامین می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه اغتشاش ها با همت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کنترل شده است گفت: افرادی که اغتشاش‌گر بودند بازداشت و تحویل دستگاه قضایی شده اند و دستگاه قضا در حال رسیدگی به مسائل آنان است.

برخورد با جوانانی که در جریان اغتشاش ها احساساتی شده اند، با رافت خواهد بود

وی تاکید کرد: البته عزایران ما از جمله جوانانی که احساساتی شده اند نیز با آنها با رافت اسلامی برخورد می‌شود اما کسانی که اغتشاش کردند و مصرانه بر سر اغتشاش بودند و احیانا تخریب‌هایی داشتند نیز برابر موازین قضایی با آنها برخورد عادلانه می‌شود.

آمار دستگیر شدگان جمع بندی و اعلام خواهد شد

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در باره شمار دستگیر شدگان و خسارت‌هایی که در اغتشاش های اخیر به اموال عمومی وارد شده است گفت: افرادی که دستگیر شده اند بخش زیادی از آنها با تعهد، آزاد شده اند اما با این وجود آمارها جمع بندی و از سوی دستگاه‌های ذیربط اعلام می‌شود.

وحیدی افزود: بسیاری از دستگیر شدگان اظهار پشیمانی می‌کردند و می‌گفتند ” تحت تاثیر فضاسازی‌های دروغینی که از طریق فضای مجازی و کانال‌های تلویزیونی بویژه برخی تلویزیون‌های وابسته به جریان‌های منطقه از جمله عربستان سعودی و برخی کشورهای غربی قرار گرفته اند”.

وی ادامه داد: البته این خود جای تعجب دارد که چطور راحت در این کانال‌ها مسائل اغتشاش و آشوب نه تنها آموزش بلکه ترویج و رهبری نیز می‌شود اینها مسائلی است که باید در سطح بین اللمل به آن پرداخت و ملت ما حق دارند که در وقت و شکل مناسب اعتراض خود را مطرح و درخواست محاکمه آنها را داشته باشند.

وحیدی گفت: با این وجود خیلی از دستگیر شدگان اظهار تاسف می‌کردند به همین دلیل هم خیلی از آنها آزاد و اندکی از آنان که پرونده های روشنی در اغتشاش ها داشتند پرونده آنها تشکیل و کیفر خواست به دستگاه قضایی ارجاع، رسیدگی و به موقع نتایج محاکم اعلام می شود.

استان بوشهر از امنیت خوبی برخوردار است

وزیر کشور در باره  امنیت استان بوشهر گفت: این استان با وجود داشتن مرز طولانی با خلیج فارس و داشتن تاسیسات حساس عسلویه و جزیره خارگ اما از امنیت خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: مزاحمت های کم و بیشی بوده اما با مدیریت خوب مسئولان این اس

تان برطرف شده و امروز بوشهر از امنیت خوب و پایداری برخوردار است.

وحیدی یادآور شد: در این سفر تلاش شده مسائل استان بوشهر پیگیری و اگر کمبود و نیازی وجود دارد، برطرف شود.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر علاوه بر سرمایه‌گذاری‌هایی که در عسلویه انجام می‌شود سرمایه‌گذاری مناسبی در زمینه فولاد و شیلات و سایر بخش‌های دیگر نیز در این استان در حال انجام است.

وحیدی افزود: در زمان حاضر سرمایه‌گذاری ها و کارهای ارزشمند مهم در استان بوشهر در حال انجام است.

وزیر کشور گفت: در این سفر یک روزه از جزیره خارگ بازدید و جلسه ای در بوشهر برگزار شد و در ادامه نیز  از  عسلویه نیز بازدید انجام می شود.