امام جمعه کنگان:

نخبگان شهرستان کنگان شناسایی و حمایت شوند

امام جمعه کنگان گفت: از مسئولان شهرستان کنگان انتظار می‌رود که نخبگان شهرستان را شناسایی و مورد حمایت قرار دهند.

حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به ویژگی‌های نبی مکرم اسلام اظهار داشت: ایمان آوردن به پیامبر، عزت و احترام به نبی خاتم، کمک و یاری کردن رسول خدا و تبعیت از سوغاتی و معجزه جاوید رسول خدا یعنی قرآن از مهمترین وظایف امت اسلام در قبال رسول اکرم (ص) است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرجع عالیقدر تشیع و فقیه جامع الشرایط مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا تبریزی (ره) و نیز نکوداشت یاد و خاطره یادگار امام شهید سید مصطفی خمینی (ره) اظهار کرد: شهید سید مصطفی خمینی (ره) نقشی عظیم در پیشرفت و پیروزی انقلاب داست و با شهادت او انقلاب جان تازه ای گرفت.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان، به نقش و جایگاه و نیز تکریم بانوان در آموزه‌های دینی اشاره و خاطر نشان ساخت: بر خلاف دین مبین اسلام نگاه غرب به زن نگاه ابزاری است و امروز نیز عده‌ای با شعارهای واهی بنیان خانواده و زن مسلمان را نشانه گرفته اند که باید مراقب توطئه آنان بود.

محمودی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت حمایت از نخبگان افزود: مسئولین از نخبگان به عنوان ثروت و سرمایه ملی حمایت و زمینه را برای پیشرفت و ارتقای آنان فراهم نمایند و دستورات رهبری معظم انقلاب در حوزه نخبگان را عینیت بخشند.

وی با اشاره به دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: به رغم تلاش دشمن برای ایجاد فاصله بین رهبری و جوانان از جمله نخبگان، پیوند بین نخبگان، استعدادهای برتر، جوانان و رهبری ناگسستنی است.

خطیب جمعه کنگان با تبیین فرمایشات معظم له گفت: به تعبیر رهبری نخبه یکی از مهمترین ثروت‌های انسانی کشور است و در تعبیر دیگری از ایشان یکی از مهمترین ثروت‌های انسانی کشور وجود نخبه است.

محمودی افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب نخبه را ثروت عظیمی باید دانست، وقتی آن را ثروت عظیمی دانستیم، در تولیدش تلاش می‌کنیم.

وی به نقش نخبگان در پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف در کلام رهبری از جمله در زمینه سلول‌های بنیادی، پیشرفت در بیوشیمی، ارسال ماهواره به فضا، ساخت ربات‌های انسان نما، دستاوردهای بنیادین در صنعت اشاره و اظهار نمود: کسانی که از امکانات این کشور استفاده و به جایی می رسند اما دانش خود را در اختیار دشمن قرار می‌دهند این سو استفاده از دانش نخبگی است.

امام جمعه کنگان به مطالبه رهبری از نخبگان و استعدادهای برتر اشاره و بیان کرد: انتظار رهبری از نخبگان اینست که ظرفیت شخصی خود را تبدیل به ظرفیت ملی کند و از توانایی خود غفلت نکند و متوقف نشود.

محمودی به تلاش دشمن و رسانه‌های معاند برای امنیتی جلوه دادن این روزهای کشور اشاره و با استناد به سخنان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب گفت: کار اصلی و مواجهه با ابهامات و اعتراضات کار فرهنگی و تبیینی است اما در مواردی که زندگی و امنیت و سلامت و معیشت مردم دچار اختلال می‌شود مواجهه امنیتی در حد ضرورت نیاز و لازم است و به تعبیری امنیت اندیشی نه اندیشه امنیتی.

وی به مسئله اغتشاشات پراکنده در کشور اشاره و گفت: در طول ۴۳ سال گذشته تقابل بین آمریکا و ایران نبرد اراده‌ها بوده و هست و تمام تلاش دشمن تحمیل اراده خود بر ایران بوده که البته بارها طعم شکست‌های راهبردی را از ایران چشیده است.

خطیب جمعه کنگان با تشکر از حضور آگاهانه مردم در صحنه و در دفاع از کیان نظام، فشار و مهار حداکثری را ۲ راهبرد دشمن دانست و با عنوان اینکه دشمن تلاش می‌کند با اغتشاشات پراکنده توسط عده‌ای اغفال شده و گاهی معاند ایران اسلامی را تحت فشار قرار دهد بیان نمود: دشمن ملت ایران را بین سازش و چالش قرار داد که ما چالش را انتخاب که به فضل الهی در این آزمون و آزمایش نیز سربلند خواهیم شد.

محمودی افزود: دشمنان از جمله غربی‌ها بدانند زمستان سرد و سختی پیش رو خواهند داشت.