امام جمعه بوشهر:

مراکز صنعتی استان بوشهر عزم جدی برای بومی‌گزینی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار رفع مشکل اشتغال جوانان استان شد و گفت: مراکز صنعتی استان بوشهر عزم جدی برای بومی‌گزینی داشته باشند.

به گزارش جنوب استان آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: دشمنان برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر فرصتی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان ثروت آینده کشور هستند ادامه داد: دشمن با تهاجم رسانه‌ای مجازی می‌خواهد این قشر را دچار انحطاط فکری کنند و این قشر را در میدان مقابله با نظام قرار دهند.

امام جمعه بوشهر جامعه ورزشی و هنری ما دارای افراد بسیار فرهیخته، روشن و با بصیرت هستند تصریح کرد: حمایت از ورزش قهرمانی و همگانی و ورزشکاران یک اصل است و باید در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در جامعه برنامه ریزی کرد.

وی خواستار تلاش ویژه مسئولان برای ایجاد اشتغال جوانان، توسعه تولید و مردم داری شد و ادامه داد: مراکز صنعتی استان بوشهر عزم جدی برای بومی‌گزینی داشته باشند و از جوانان تحصیل‌کرده حمایت کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه مسئولان به طور ویژه باید به نیروهای جوان بومی توجه کنند خاطرنشان کرد: احترام و خدمت به مردم بیانگر عقلانیت مدیریتی است و مسئولان باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی با تقدیر از دولت سیزدهم در تحریم برخی نهادها و شخصیت‌های انگلیسی تصریح کرد: پشت صحنه بسیاری از جنایت‌ها برخی از نهادها و شخصیت‌های انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

امام جمعه بوشهر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را سر منشأ بسیاری از آشوب‌ها و اغتشاش‌ها عنوان کرد و افزود: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی کانون شرارت هستند و با قدرت آنها را تحریم می‌کنیم.

حمایت از نخبگان

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند دانشگاه‌های کشور باید پررونق، کلاس‌ها فعال و دانشجویان و نخبگان امیدوار در مسیر پیشرفت کشور تلاشی جهادی داشته باشند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دانشگاه، نخبگان و استعدادهای برتر از مؤلفه‌های قدرت و ارکان پیشرفت یک کشور هستند گفت: دشمن به دنبال تعطیلی کلاس‌های درس و دانشگاه‌ها و در تلاش برای جذب استعدادهای برتر به خارج از کشور و یا ناامید کردن آنها نسبت به آینده نظام است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت نخبگانی باید تبدیل شود به ظرفیت ملی گفت: باید ایده‌های فناور تبدیل به کالاها و محصولات دانش بنیان شوند چرا که در این صورت است که به قدرت و ثروت ملی دست خواهیم یافت.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه جهان غرب به دنبال این است که انقلاب اسلامی دچار مشکلاتی شود اضافه کرد: انتقاد، اعتراض و پیشنهاد هیچ مشکلی ندارد اما اینکه عده‌ای بیایند با اغتشاش اموال عمومی را تخریب و برای مردم مزاحمت ایجاد کنند نکته‌ای است که جهان غرب و استکبار به دنبال آن هستند.

صفایی بوشهری در باره اظهار نظر برخی افراد خاص گفت: برخی از افراد خاص، با نفوذ و تأثیرگذار جامعه تحت تأثیر تهاجم رسانه‌ای دشمن نکاتی که صحیح نبود مطرح و مشکلاتی ایجاد کردند که باید در این شرایط بصیرت داشت.

وی ادامه داد: انقلاب شکوهمندی که این ملت با خون شهدای خود به وجود آوردند و پای انقلاب خود هستند و نباید برخی از افراد در این شرایط فریب توطئه‌های دشمن را بخورند.