امام جمعه عسلویه:

حق عسلویه در اعتبارات عوارض آلایندگی پرداخت شود

امام جمعه عسلویه با انتقاد از وضعیت پرداخت عوارض آلایندگی و اشتغال نیروهای بومی در این شهرستان گفت:‌ حق عسلویه در اعتبارات عوارض آلایندگی پرداخت شود.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با بهره گیری از خطبه‌های نهج البلاغه اظهار داشت: به بیان مولا علی (ع) غرور و خود بزرگ بینی شیطان را گرفت و شقاوت بر او غلبه پیدا کرد و آفرینش خود از آتش را افتخار دانست و آفریدن انسان از خاک را پست شمرد و خداوند برای کامل شدن آزمایش و تحقق وعده‌ها به او تا روز قیامت مهلت داد.

وی اضافه کرد: خداوند آدم را در جایگاه خوب در بهشت سکونت داد؛ جایگاهی خوب و در امن و امان بود و او را از دشمنی شیطان ترساند که او دشمن ترسناکی برای انسان است.

امام جمعه عسلویه تاکید کرد: خدا به آدم گوشزد کرده بود اما شیطان انسان را فریب داد؛ شیطان از زندگی آدم در بهشت و هم‌نشینی با نیکان حسادت کرد. آدم با آن شخصیت فریب شیطان خورد چطور شیطان بر من و شما مسلط نشود؛ خیلی باید مراقب باشیم، شیطان نمی‌تواند بر بندگان مخلص خدا مسلط شود.

وی با بیان فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان افزود: رهبر انقلاب اعتقاد ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت نخبگان دارند و احترام ویژه‌ای برای این قشر قائل هستند. فرمودند بدون مبالغه عرض کنم نخبگان دانشگاهی مایه آبروی ایران هستند و اینها نگذاشتند محتاج غربی‌ها شویم که باید از آنها تشکر کنیم.

ایستادگی باعث شکست دشمن می‌شود

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: دشمنان در طول این چهل سال تلاش داشتند نشان دهند که این انقلاب رو به زوال است و گاهی برای آن زمان هم تعیین می‌کردند، با اغراق نقاط ضعف ما را بزرگ می‌کردند و نقاط قوت ما را کوچک نشان می‌دادند و عده‌ای هم در داخل از روی غفلت و عده‌ای هم از روی بدخواهی با دشمن همراهی می‌کردند.

وی ادامه داد: برخی افراد در نظام مسئولیت داشتند و اعلامیه صادر می‌کردند که نظام در لبه پرتگاه است یا عده از نمایندگان مجلس به من نامه می‌نوشتند که مضمون آن این بود که تسلیم شویم در حالی که دولت و مجلس هم دستشان بود.

هاشمی نژاد بیان کرد: رهبر انقلاب یکی از رموز پیروزی بر دشمن را ایستادگی و مقاومت می‌دانند؛ در این چهل سال با ایستادگی و مقاومت دشمن را شکست داده‌ایم، نباید عقب نشینی کنیم هر جا یک قدم عقب نشینی کنیم دشمن چند قدم پیشروی می‌کند.

وی با بیان اینکه ایستادگی باعث شکست دشمن می‌شود افزود: جبهه حق و باطل همیشه هست مهم این است که بصیرت لازم داشته باشیم حق از باطل تشخیص دهیم و در جبهه باطل قرار نگیریم همیشه حق بر باطل پیروز است.

لزوم اشتغال نیروهای بومی

امام جمعه عسلویه به مشکلات شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان عسلویه کارهای خوبی انجام شده که منکر نیستیم اما مشکلاتی هم هست؛ در بحث عوارض آلایندگی حق شهرستان عسلویه داده نمی‌شود، حق مسلم این شهرستان است و مال این مردم است.

وی تاکید کرد: آلودگی در اینجا هست نه در جم و دیر؛ لازم است در این زمینه به عسلویه نگاه ویژه شود و نیازهای آن برطرف شود. عوارض کامل پرداخت شود و نظارت شود که درست هزینه شود تا مشکلات شهرها و روستاها حل شود؛ در بحث عوارض آلایندگی باید تجدید نظر شود.

هاشمی‌نژاد اظهار داشت: در بحث اشتغال هم باید نگاه ویژه به عسلویه باشد؛ بیکاری در عسلویه برای همیشه باید ریشه کن شود. در دیدار رئیس مجلس من عرض کردم نزدیک به ۳۰۰ شرکت در منطقه هست و اگر هر شرکت یک نفر به کار بگیرد مشکل اشتغال شهرستان حل می‌شود.