مدیرکل ارتباطات بوشهر:

زیرساخت‌ها برای اتصال هفت روستای بوشهر به شبکه ملی اطلاعات فراهم است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: زیرساخت ها برای اتصال هفت روستای جنوب این استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم است و این کار تا پایان سال جاری انجام می‌شوند.

به گزارش جنوب استان علی سملیان روز یکشنبه در نشست بررسی برنامه توسعه زیرساخت ارتباطات شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در نشست با نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: روستاهای لاورده و لاورگل کنگان، خره عسلویه و چم چشمه، نیلاب، حسین آباد و بندانو شهرستان جم پس از تایید از سوی پیمانکار، تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی افزود: بتازگی در شهرستان عسلویه ۲۲.۳ کیلومتر فیبرنوری نیز از محل خدمات اجباری روستایی طراحی و برای اجرا به اپراتور ابلاغ شده است.

تقویت زیر ساخت فیبر نوری در شهرستان‌های جنوبی بوشهر
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه بوشهر گفت: در شهرستان جم تا نون ۱۰ کیلومتر فیبر نوری متصل شده و ۲ سایت جدید نیز برای بهبود پوشش ارتباطی جاده ای این شهرستان احداث شده است.

علی مهر پویا با اشاره به اهمیت شبکه فیبر نوری در تقویت اینترنت ثابت، اضافه کرد: این زیر ساخت ارتباطی تا کنون در مسیر کنگان به عسلویه ۸۰ کیلومتر و در سطح شهر کنگان بیش از ۱۰ کیلومتر اجرا شده است.

نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر مجلس شورای اسلامی دراین نشست تاکید کرد: به منظور استفاده بیشتر مردم از اینترنت اف تی تی اچ (نوعی تکنولوژی‌ است که در آن یک فیبر نوری از دفتر مرکزی به ارائه‌دهنده‌ خدمات مخابراتی و سپس محل استقرار مشتری کشیده می‌شود) فرهنگ سازی لازم از سوی شرکت مخابرات ضروری است.

حجت الاسلام موسی احمدی از مسئولان ارتباطات استان بوشهر خواست تا در صورت وجود هرگونه مشکل در زمینه احداث سایت برای شهرستان‌های جنوبی، با فرمانداران مکاتبه و نتیجه را به او اطلاع دهند.