فرماندار دیر:

کشاورزان شهرستان دیر با مشکلات فراوانی روبرو هستند

فرماندار دیر با اشاره به مشکلات فراوان کشاورزان این شهرستان گفت: در دولت گام‌های خوبی برای رفع مشکلات کشاورزان برداشته می‌شود.

به گزارش جنوب استان یونس باربرز ظهر یکشنبه در جمع کشاورزان بخش آبدان به منظور بررسی مشکلات این حوزه اظهار داشت: اینجانب با مشکلات حوزه کشاورزی آشنا هستم و با تمام توان مشکلات این صنف پیگیری خواهم کرد که در فصل برداشت گوجه مشکل کشاورزان شهرستان دیر حل شود.

فرماندار دیر ادامه داد: کشاورزان مشکلات فراوانی از جمله تسهیلات کم بهره، خرید تضمینی گوجه فرنگی و صادرات گوجه دارند و به زودی این معضل را به سمع و نظر حضرت آیت الله صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و همچنین حضرت آیت الله حسینی بوشهری خواهم رساند.

باربرز با اشاره به اینکه کشاورزان همواره در خط مقدم تولید هستند افزود: ۱۱ حوضچه پرورش میگو در سطح شهرستان دیر وجود دارد و در حال حاضر برداشت میگو از ۱۴ تن تا ۲٠ تن صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان دیر ادامه داد: این فرمانداری آمادگی دارد تا زمین‌های موجود در بخش بردخون و روستاهای جبرانی در اختیار کسانی که علاقه مند پرورش میگو هستند قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۳۴ هکتار زمین در بخش بردخون و هزار و ۸۰۰ هکتار زمین از روستاهای دمیگز تا جبرانی در اختیار علاقه مندان جهت پرورش میگو وجود دارد و ما آمادگی کامل داریم جهت پرورش میگو کمک کنیم.

فرماندار شهرستان دیر گفت: بندر دیر حائز رتبه اول صادرات محصولات یخچالی جنوب کشور شناخته شده است و همواره سعی دارم نیروهای شهرستان در تمامی حوزه‌ها به خصوص کشاورزی و آبزیان رشد کنند و ما از هیچ کوشش دریغ نخواهیم کرد.