مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی

تولید ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی از افزایش ۳ درصدی تولید گاز شیرین از این پالایشگاه خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه دوم پارس جنوبی تولید شده است.

به گزارش جنوب استان حسین باغبان ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت تولید پالایشگاه دوم پارس جنوبی با اشاره به اینکه عملیات تعمیرات و بهینه‌سازی این مرکز صنعتی نیمه نخست امسال با موفقیت اجرا شد، اظهار داشت: اکنون پالایشگاه دوم علاوه بر تولید گاز شیرین و ارسال به خط سراسری، خوراک ۳ مجتمع پتروشیمی منطقه پارس جنوبی را تأمین می‌کند.

وی گوگرد و میعانات گازی را از دیگر تولیدات پالایشگاه دوم پارس جنوبی دانست و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۵۹ هزار تن گوگرد و ۱۰ میلیون مترمکعب میعانات گازی در این پالایشگاه تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی از افزایش ۳ درصدی تولید گاز شیرین از این پالایشگاه خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال افزون بر امسال بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه دوم پارس جنوبی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد کرده است.

باغبان از تولید بیش از ۵۶ میلیون مترمکعب گاز در روز خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال پالایشگاه دوم توانسته به‌صورت متوسط ۵۶٫۱۲ میلیون مترمکعب گاز در روز تولید کند.

وی بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت واحد تصفیه پساب پالایشگاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: استفاده از بخار به جای گاز شیرین در فلرهای پالایشگاه، تغلیظ گاز اسیدی، کاهش فلرینگ و آلایندگی از دیگر پروژه‌های مهم و در دست اقدام این پالایشگاه است.