رئیس شبکه بهداشت جم:

کمبود دارو و سرم در شهرستان جم رفع شد

قاسمی رئیس شبکه بهداشت و درمان جم از رفع کمبود دارو و سرم در این شهرستان خبر داد و گفت: نظارت بر اجرای طرح دارو یار در داروخانه‌های سطح شهرستان جم انجام شد.

به گزارش جنوب استان احمد قاسمی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید داروخانه‌های سطح شهر جم اظهار داشت: با اجرای طرح ملی دارو یاری در داروخانه‌ها، یارانه داروها از سوی بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی اختصاص می‌یابد و این اقدام جهت اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت در راستای مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای است.

وی در خصوص میزان پرداختی بیمار بابت دارو در طرح دارویار افزود: در این طرح با افزایش قیمت داروها، تفاوت قیمت افزایش یافته دارو توسط بیمه پرداخت خواهد شد و هیچ‌گونه هزینه اضافی متوجه بیماران در زمان افزایش قیمت دارو نخواهد شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: طرح دارویاری در ابتدا با مشکلاتی همراه بود که در ادامه بخش عمده‌ای از آن رفع شد و اکنون در سطح داروخانه‌های شهر جم در حال اجراست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم تصریح کرد: کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار دارو، ارزیابی وضعیت نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و پایش ثبت اطلاعات در سامانه‌های سازمان غذا و دارو از مهم‌ترین موارد در زمان بازرسی توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو در بازدید از داروخانه‌ها است که در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شیوع گسترده آنفولانزا و بیمارهای تنفسی در سطح کشور، مصرف بالای آنتی‌بیوتیک‌ها را در پی داشته است افزود: با کمبود برخی از اقلام دارویی در سطح داروخانه‌ها مواجه بودیم که توسط برخی از داروهای مشابه این کمبودها جبران شد و با ورود محموله جدید دارو به کشور و توزیع آن در سطح داروخانه، این مشکل نیز رفع می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: سرم در سطح داروخانه‌های شهر جم موجود است و پیگیری‌های لازم جهت تخصیص محموله جدید سرم نیز انجام شده است تا در ادامه با مشکل مواجه نشویم و ذخیره سرم نیز در مراکز درمانی ما در حد مطلوبی است.

وی با تأکید بر اینکه بازرسان غذا و دارو بر داروخانه‌ها به‌صورت دوره‌ای نظارت دارند افزود: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه تخلف، اعم از احتکار، گران‌فروشی و … به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم و بازرس سازمان غذا و دارو در این بازدید بر نحوه اجرای طرح دارویار و مشکلات و کمبودهای دارویی در داروخانه‌های شهر جم نظارت کردند و پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکلات نیز در دستور کار قرار گرفت.