مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر:

۳۰ میلیارد تومان متمم سفر رئیس جمهور برای احیا بافت تاریخی بوشهر مصوب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ۳۰ میلیارد تومان متمم سفر نخست استانی رئیس جمهور به این استان برای احیا بافت تاریخی بوشهر و منطقه تاریخی سیراف مصوب شده است.

به گزارش جنوب استان اسماعیل سجادی منش افزود: سهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از سفر نخست هیات دولت ۲۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبار جذب و تخصیص آن انجام شده است.

وی بیان کرد: تصویب این میزان اعتبار بعنوان متمم سفر در راستای پیشرفت قابل توجه پروژه های تعریف شده در دور نخست سفر بوده است.

سجادی منش اضافه کرد: اعتبار متمم سفر به طور معمول ۱۰ تا ۱۵ درصد اعتبار اولیه باید باشد اما با تلاش و رایزنی ها و پروژه های تعریف شده ۳۳.۳ درصد بیش از مبلغ مصوب دور اول به این بخش اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون این میزان اعتبار برای احیا بافت تاریخی بوشهر تخصیص نیافته است اظهارداشت: تلاش می‌شود با تخصیص این اعتبار و پروژه های تعریف شده روند احیا بافت تاریخی بوشهر و منطقه تاریخی سیراف کنگان با جدیت بیشتری دنبال شود.

سجادی منش یادآورشد: امید می‌رود با تخصص این اعتبار در کنار همت و همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم هر چه زودتر بافت تاریخی بوشهر و سیراف که بخش مهمی از تاریخ این استان به شمار می‌رود برای آیندگان زنده نگاه داشته شود.

وی تاکیدکرد: تلاش می‌شود در سفر دوم رئیس جمهور سهم قابل توجهی از اعتبارات به بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که نقش مهمی در جذب گردشگر و به دنبال آن ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد به دنبال دارد فراهم شود و به این صورت افزون بر بافت تاریخی بوشهر حوزه های گردشگری و صنایع دستی این استان نیز تقویت شود.

صنایع دستی بوشهر در قطر عرضه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: با رایزنی ها و پی‌گیری‌ها تلاش شده از ظرفیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در زمینه عرضه تولیدات صنایع دستی هنرمندان بوشهر در کشور قطر استفاده شود.

سجادی منش ادامه داد: در همین ارتباط از هفته گذشته اطلاع رسانی لازم برای حضور صنعتگران استان در نمایشگاه کتارا قطر در منطقه توریستی کتارا شهر دوحه که نمایشگاه و  فروشگاه است اعلام شده است.

وی یادآورشد: در راستای روان سازی حضور هنرمندان در این نمایشگاه هزینه غرفه نمایشگاه از طرف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تامین و سایر هزینه های ایاب و ذهاب و اسکان با خود شرکت کنندگان است.

۳۰ میلیارد تومان متمم سفر رئیس جمهور برای احیا بافت تاریخی بوشهر مصوب شد

سجادی منش گفت: در همین راستا هایا کارت ( کارت دیجیتالی است که بعنوان مجوز همه کاره برای شرکت کنندگان جام جهانی فوتبال قطر عمل می کند) برای افراد ثبت نام شده صادر می شود  و باتوجه به بازار بزرگی که در منطقه کتارا دایر است هزینه انجام شده از سوی شرکت کنندگان در این نمایشگاه به صرفه خواهد بود.

وی اظهار کرد: فراهم شدن زمینه عرضه صنایع دستی بوشهر در نمایشگاه کتارا دوحه قطر با همکاری اتاق بازرگانی بوشهر است و تاکنون چهار شرکت تعاونی که هر کدام از آنها متشکل از صدها نفر هنرمند است اقدام به ثبت نام برای حضور کرده اند.

سجادی منش گفت: نمایشگاه کتارا در قطر از ۲۷ آبان به مدت ۱۵ روز دائر است.

وی تاکید کرد: جام‌جهانی فرصت خوبی است تا صنایع‌دستی فاخر بوشهر که شهرت ملی و بین‌المللی دارد معرفی شود و از این طریق ما نقش حمایتی خود را از هنرمندان استان خواهیم داشت.

سجادی منش افزود: متولیان میراث فرهنگی کشور مصمم هستند تا در کنار برگزاری نمایشگاه‌های داخلی، ظرفیت حضور صنعتگران را در بازارهای بین المللی ایجاد کنند.