معاون سیاسی استاندار بوشهر:

متکدیان در استان بوشهر ساماندهی می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شهروندان به کودکان کار و متکدیانی که در سطح شهر هستند کمک نکنند، تا با کمک نهادهای حمایتی بتوان آنها را شناسایی کرد.

به گزارش جنوب استان اکبر پورات صبح پنج شنبه در این نشست کمیته ساماندهی و جمع آوری متکدیان و اتباع خارجه استان بوشهر با بیان اینکه ساماندهی متکدیان جز وظایف شهرداری است، اظهار داشت: شهرداری بر اساس ماده ۳ قانون شهرداری با همکاری نیروی انتظامی موظف به جمع‌آوری این افراد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و سایت‌های محلی استان افزود: فرهنگ‌سازی از سوی اصحاب رسانه و استفاده از تریبون نماز جمعه و جماعت کمک شایانی در جمع‌آوری این افراد خواهد داشت.

پورات تاکید کرد: شهروندان به کودکان کار و متکدیانی که در سطح شهر هستند کمک نکنند، تا این افراد مجبور به روی آوردن به نهادهای کمکی مانند کمیته امداد و بهزیستی شوند و از این طریق این افراد شناسایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که چهره فرهنگی شهر را مخدوش می‌کند، گفت: متکدیانی که از سطح استان و شهر بوشهر جمع‌آوری می‌شوند، مورد غربالگری قرار گرفته خواهند شد و متکدیان نیازمند با مراجعه به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اگر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول به وظایف قانونی خود به موقع عمل کنند، بسیاری از معضلات اجتماعی را شاهد نخواهیم بود اظهار کرد: در این راستا ساماندهی و برخورد با متکدیان در سطح استان باید به طور مستمر از طرف دستگاه‌های مسئول در این مورد برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

نشست کمیته ساماندهی و جمع آوری متکدیان و اتباع خارجه استان بوشهر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر برگزار شد و به بررسی آئین نامه ساماندهی متکدیان، چرایی افزایش آمار تکدی گری در استان، بررسی وجهه‌های عمومی و اختصاصی امر فوق، آسیب‌های اجتماعی منجر به تکدی گری، بررسی راهکارها جهت کاهش تکدی گری و مشکلات موجود جهت ساماندهی آن پرداخته و حاضرین ضمن ارائه راهکارها به حمایت همه جانبه نهادهای درگیر تاکید کردند.