سیراف

اتمام پروژه روشنایی دره تاریخی لیر سیراف

معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر از اتمام پروژه روشنایی دره تاریخی لیر در بندر سیراف خبر داد.

به گزارش جنوب استان نصرالله ابراهیمی امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: «یکی از پروژه‌های پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف در سال جاری، ایجاد روشنایی مسیر دسترسی به دره باستانی لیر بود که در کنار نورپردازی لازم با نصب برج نوری این مهم انجام شد.

نصرالله ابراهیمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تقویت و بهسازی زیرساخت‌ها در سیراف اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای عملیات سامان‌دهی، پاک‌سازی و استحکام بخشی آثار موجود در بندر تاریخی سیراف بیان کرد: با تعریف یک مسیر گردشگری مناسب، می‌تواند به رونق گردشگری در این بندر کمک کند.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به تکمیل طرح روشنایی دره تاریخی لیر در بندر سیراف ادامه داد: نسبت به ایجاد روشنایی مسیر دسترسی به دره باستانی لیر در کنار نورپردازی لازم با نصب برج نوری اقدام شد.

وی افزود: ۹ پایه فلزی به ارتفاع ۹ متر، نزدیک به ۳۵۰ متر از روشنایی مسیر را تأمین می‌کنند که هزینه اجرای این پروژه از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

ابراهیمی گفت: هم‌چنین در این راستا شاهد نصب یک برج نوری به ارتفاع ۲۱ متر با ۱۱ پروژکتور هستیم که با این کار، آثار موجود در دره لیر از لحاظ روشنایی پوشش داده می‌شود.