مدیر کل حفاظت محیط زیست

یک بهله شاه بوف به نقاهتگاه محیط زیست بوشهر تحویل داده شد

قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک بهله شاه بوف توسط دوست‌داران محیط زیست به نقاهتگاه محیط زیست بوشهر تحویل داده شد.

فرهاد قلی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک بهله شاه بوف اوراسیایی که به علت چیده شدن شاه پرها توسط افراد ناآگاه امکان پرواز و بازگشت به طبیعت را نداشت، توسط یکی از دوستداران طبیعت از اعضای انجمن طبیعت سعدآباد برای نگهداری و تیمار تا زمان امکان رهاسازی به نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر تحویل داده شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: شاه‌پرها از مهمترین پرهای پرندگان در انتهای بال هستند که پرنده جهت پرواز به آنها نیاز دارد.

دامپزشک محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: گونه ذکر شده پس از طی یک دوره پر ریزی و رویش طبیعی مجدد شاه پرها آماده بازگشت به طبیعت می‌شود. شاه بوف اوراسیایی بزرگترین گونه جغد با طول ۶۰ تا ۷۰ سانتیمتر و ۲ برابر جغد گوش دراز است.

اسماعیلی اضافه کرد: این پرنده دارای گوش‌پرهای مشخص و رنگ سینه زرد مایل به قهوه‌ای با لکه‌های پررنگ است و به طور کلی جغدها پرندگانی شب فعال هستند و عمده فعالیت این گونه اولین ساعات پس از غروب آفتاب و آخرین ساعات شب پیش از طلوع آفتاب است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شاه بوف در رده کمترین نگرانی جهت انقراض قرار دارد ولی در سال‌های اخیر جمعیت آن در کشور به طور جدی کاهش پیدا کرده است.