استاندار

۵۰۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی “دیر” سرمایه‌گذاری می‌شود

استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی دیر با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرک صنعتی در حال اجرا است.

به گزارش جنوب استان احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با مسئولان بخش آبدان شهرستان دیر با اشاره به رفع مشکلات این بخش، اظهار داشت: اصلاح مسیر حادثه‌خیزی جاشک باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود و در این راستا اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه تخصیص یافته است باید در کوتاه‌ترین زمان تکمیل شود.

وی اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی روستاهای بخش آبدان را یکی از ضروریات دانست و بیان کرد: با انجام این پروژه، بخش زیادی از مشکلات آب شرب منطقه آبدان برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی دیر با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ماشین‌آلات این شهرک از ایتالیا وارد می‌شود و زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله آب و برق و جاده و دیگر حوزه‌ها نیز در حال اجرا است.

محمدی‌زاده توسعه طرح‌های آبخیزداری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: منابع جدیدی برای توسعه حوزه آبخیزداری تدوین شده که با اجرا آن اشتغال بسیار خوبی ایجاد می‌کند.

وی تقویت سفره‌های زیرزمینی و توسعه طرح‌های آبرسانی در آبدان را مورد تأکید قرار داد و افزود: در منطقه آبدان باید با مهار آب‌های سطحی و روان آب بارندگی، سفره‌های زیرزمینی را تقویت و کشاورزی را توسعه دهیم.

محمدی‌زاده بیان کرد: بخش آبدان در حوزه دامپروری و پرواربندی نیز ظرفیت خوبی دارد که با ایجاد مجتمع کشتارگاه اشتغال خوبی در پی دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه آبدان قطب گوجه‌فرنگی خارج از فصل کشور است گفت: ایجاد صنایع تبدیلی رب گوجه در منطقه می‌تواند رونق خوبی ایجاد کند و قطعاً در معیشت مردم و ایجاد اشتغال موثر است.