جولان سگ‌های ولگرد آرامش ساکنان بندر دیر را سلب کرده است

جولان سگ‌های ولگرد در کوچه پس کوچه‌ها و معابر اصلی بندر دیر، آرامش را از شهروندان سلب کرده که لازم است مسئولان برای این معضل چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش جنوب استان ساماندهی سگ‌های ولگرد یکی از معضلات محیط زیست شهری است که مردم خواستار این مهم هستند و از طرف دیگر عده‌ای به عنوان حامیان حیوانات خواستار تغذیه و حمایت از آنها هستند.

معضل تردد سگ‌های ولگرد در بندر دیر مدتی است که تبدیل به دغدغه شهری و برخی مواقع سبب رعب و وحشت مردم به ویژه کودکان و زنان شده است.

در این راستا افزایش قابل توجه سگ‌های بدون صاحب و پرسه زدن آن‌ها در نقاط مختلف شهر سبب نارضایتی مردم شده است.

سگ‌هایی که گاهی به‌صورت گروهی در نقاط مختلف شهر پرسه می‌زنند و شب‌ها با سر و صدای خود سبب بر هم زدن آسایش شهروندان می‌شوند.

هیچ کس با معدوم کردن سگ‌ها یا هر حیوان دیگری موافق نیست، این جانوران هم مانند هر موجود دیگری حق حیات دارند، اما نباید دست روی دست گذاشت و اجازه داد این جانوران در گوشه و کنار شهر سبب آزار و اذیت مردم شوند، مسئولان باید راه‌حلی ارائه دهند.

حمله سگ‌های ولگرد در گوشه و کنار شهرستان دیر به کودکان معصوم سبب تأسف و تأثر مردم شد و لازم است مسئولان ذی‌ربط نسبت به ساخت پناهگاه یا مکانی برای نگهداری این سگ‌ها اقدام کنند تا مشکل مردم برطرف شود.

یکی از شهروندان بندر دیر اظهار داشت: جولان سگ‌های سرگردان در گوشه و کنار شهر دیر و دیگر مناطق این شهرستان سبب ترس و وحشت زنان و کودکان می‌شود و حتی برخی مواقع زنان و کودکان از ترس سگ‌های ولگرد از منازل خود خارج نمی‌شوند.

وی ادامه داد: درخواست ما از مسئولان این است که برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح کوچه و خیابان که به واقع تعداد آنها هر روز نیز بیشتر می‌شود چاره‌ای بیندیشند، چرا که وجود این معضل برای مردم مشکلات فراوانی را فراهم آورده است.

اسماعیل مختارزاده بیان کرد: لازم است شهرداری، محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان و یا هر نهاد دست‌اندرکاران دیگر نسبت به جمع‌آوری این حیوانات که منجر به اذیت و آزار شهروندان می‌شوند اقدام کنند.

شهردار بندر دیر ضمن تأیید وفور سگ‌های سرگردان، اظهار داشت: تاکنون چند مرحله از سگ‌های سرگردان جمع‌آوری شده، اما باز این حیوانات در نقاط مختلف شهر دیده می‌شوند.

علی ابراهیمی افزود: برای جمع‌آوری سگ‌های سرگردان و جلوگیری از وجود آنان در شهر باید تمام شهرداران استان بر این موضوع اجماع کلی داشته باشند و برای نگهداری این جانوران مکانی در نظر بگیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر هم ضمن تأیید وجود سگ‌های سرگردان در نقاط شهری و روستایی خاطرنشان کرد: سگ‌های سرگردان معضل برای امنیت شهروندان شده است به‌صورتی که در مدت اخیر گاز گرفتگی در روستای “الی شمالی” وجود داشته است.

عباس آدمیت نسب تصریح کرد: سگ‌های سرگردان از نقاط مختلف بیرون وارد شهرستان دیر می‌شوند که مسئولان باید فکر و چاره‌ای برای جمع‌آوری آنها بیندیشند.

وی گفت: برای درمان هر گاز گرفتگی سگ‌ها معادل ۴ میلیون تومان در تزریق سرم هاری هزینه شود که این برای مراکز درمانی هزینه زیادی است.