معاون محیط زیست بوشهر:

علت کاهش پوشش گیاهی تالاب “بردستان” بوشهر در دست بررسی است

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: حدود ۱۵ درصد از جنگل‌های حرا تالاب بردستان در شهرستان دیر این استان که از تیر ماه امسال آسیب دیده یا خشک شده است، در حال بررسی است.

به گزارش جنوب استان غلامرضا فقیه اظهار کرد: فرض اولیه مبنی بر اثر گذاری آلودگی‌های مجاور بر این پوشش گیاهی رد شده است و بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این تالاب با عنوان ” تالاب جنگل‌های حرا بردستان” در یکسال اخیر در فهرست تالاب‌های کشور ثبت شده است، گفت: این تالاب حدود ۳۰۰ هکتار مساحت دارد و در شهرستان دیر واقع شده است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به نقش موثر جنگل‌های حرای این منطقه تالابی در اکوسیستم منطقه، گفت: پیش بینی می‌شود وزش بادهای گرم در سال جاری مهمترین عامل آسیب دیدن این پوشش باشد.

فقیه ادامه داد: تالاب نایبند از دیگر تالاب‌های دریایی استان بوشهر است که نیاز آب شیرین جنگل‌های حرا آن از بارندگی و روان‌ آب‌ها تامین می‌شود که فعالیت‌ شرکت‌های صنعتی منطقه از سویی و وقوع خشکسالی‌های پیاپی از سوی دیگر سبب آسیب دیدن و شکنندگی آن شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون برای انجام مطالعات مربوط به حفاظت از این تالاب ارزشمند مشاور گرفته‌ایم تا بررسی شود که نیاز آبی آن چه میزان است و راه‌هایی که نیازمند اصلاح در این زمینه است مشخص و اقدام لازم انجام شود.

فقیه با اشاره به نزدیک بودن کوچ و افزایش شمار پرندگان زمستان گذر در سواحل و آبگیرهای استان بوشهر، اضافه کرد: تالاب دیر نخیلو با حدود ۲۳ هزار هکتار از دیگر نواحی تالابی این استان است که وضعیت مطلوب دارد.