مطالبه مردمی

سرقت کابل‌های تلفن، صدای مردم بندر شیرینو درآورد

ابراهیم بهمنی رئیس شورای بخش سیراف و شیرینو گفت: سرقت کابل‌های ارتباطی در بندر شیرینو باعث مشکلات متعددی برای استفاده اهالی شده است که انتظار می‌رود نسبت به طرح جدید نوسازی خطوط به صورت فیبر نوری اقدام شود.

به گزارش جنوب استان به نقل از شیرینو نیوز بندر شیرینو از توابع بخش سیراف شهرستان کنگان با جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر به عنوان پرجمعیت‌ترین روستای استان بوشهر شناخته می‌شود که تراکم جمعیت این روستا از بسیاری از شهرهای جدید بیشتر است.

این روستا که در مجاورت صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی قرار گرفته است، علیرغم ظرفیت‌های بسیاری زیادی که دارد، با محرومیت‌ها و مشکلات متعددی نیز روبرو است.

سرقت کابل‌های تلفن یکی از مشکلات همیشگی مخابرات است که باعث قطع شدن ارتباط خطوط تلفن می‌شود. اخیراً شدت یافتن این دزدی‌ها و مشکلات مخابرات در ترمیم آسیب‌ها، صدای اعتراض اهالی شیرینو را بلند کرده است.

افزایش این سرقت‌ها در حالی است که امور بیشتری به اینترنت وابسته شده است و در نتیجه این قطعی‌ها باعث شکایت و نارضایتی مردم می‌شود.

نارضایتی اهالی شیرینو از وضعیت ارتباطات

یکی از اهالی روستای به خبرنگار ما گفت: موارد سرقت کابل‌های برق و تلفن بسیار زیاد است و در حال حاضر تلفن منزل ما به دلیل سرقت کابل‌ها قطع است.

موسی اضافه کرد: مسئولان می‌گویند که خودمان باید کابل را خریداری کرده و آنها فقط کار اتصال را انجام می‌دهند ما هم دیگر از تکرار این سرقت‌ها و خریداری مجدد کابل خسته شده‌ایم.

یکی دیگر از اهالی روستای شیرینو گفت: من و چند نفر از همشهریانم حدود سه الی چهار ماه به علت سرقت، دسترسی به اینترنت و تلفن نداشته‌ایم و هنوز هم اکثر مردم با قطعی زیادی رو به رو هستند.

محمد با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مخابراتی در این روستا اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهیم در این زمینه اقدامی جدی انجام دهند.

مشکلات ارتباطی در بزرگترین روستای بوشهر/ سرقت کابل‌ها دردسرساز شد

افزایش سرقت کابل‌ها

رئیس شورای بخش سیراف و نایب رئیس شورای روستای شیرینو در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های پاسگاه انتظامی شیرینو و شرکت مخابرات کنگان درباره سرقت کابل‌های مخابراتی، طی یک سال اخیر شاهد افزایش سرقت کابل‌ها هستیم.

ابراهیم بهمنی اضافه کرد: افزایش سرقت کابل‌های برق و تلفن در شیرینو منجر به نارضایتی مردم شده و این در حالیست برخورد با سارقان با خلأ قانونی مواجه است.

وی افزود: سرقت کابل‌های تلفن به یکی از دغدغه‌های مردم شیرینو تبدیل شده است چرا که ضمن ایجاد مشکلات متعدد برای مردم با به سرقت رفتن اموال عمومی و بیت المال به هزینه‌های دولتی اضافه می‌شود.

رئیس شورای بخش سیراف تاکید کرد: این در حالیست که مسئولان انتظامی استفاده از فیبرهای نوری (دفن کابل) و کابل‌های خودنگهدار را گامی مؤثر در کاهش این قبیل سرقت‌ها می‌دانند.

مکاتبات بی نتیجه ماند

نایب رئیس شورای روستای شیرینو تصریح کرد: مکاتبات متعددی به مخابرات استان و شهرستان، نماینده مجلس و سایر مسئولین داشتیم زیرا بستر فیبرنوری در شیرینو مهیا است اما شرکت مخابرات فقط به شرکت‌های مستقر در شیرینو سرویس می‌دهد و نگاهی به مردم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال می‌توان گفت اکثر هتل‌ها و خوابگاه‌های مستقر در شیرینو از بستر فیبرنوری استفاده می‌کنند.

بر اساس قانونی که چند سال پیش به تصویب رسید سارقانی که ارزش سرقت آنها کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد و شاکی نداشته باشند، آزاد می‌شوند و احتمال اینکه برخی از این افراد مجدد به چرخه سرقت کابل‌های برق و تلفن برگردد، وجود دارد که نیاز است نمایندگان مجلس در این قانون بازنگری جدی داشته باشند.

جنس کابل‌ها و سیم‌های مخابراتی از مس است و از نظر مادی ارزشمند است. سارقان مس این سیم‌ها را می‌فروشند.

یک روش‌های مناسب برای جلوگیری از افزایش سرقت‌ها، گزارش‌های مردمی است و بهتر است مردم با دیدن موارد این چنینی موضوع را به نیروی انتظامی یا مخابرات گزارش کنند.

شیرینو از ۲۳ شهر در استان بوشهر بزرگتر و پرجمعیت تر است

بندر شیرینو یکی از بزرگترین روستاهای کشور می باشد که پرونده شهر شدن آن سالیان سال است در وزارت  خانه مردم را چشم انتظار شهر شدن نگه داشته است ، شیرینو را میتوان بزرگتر از (کلمه، شنبه، شبانکاره ،سیراف، سعدآباد، ریز، دوراهک، دلوار، دالکی، خارگ، چاهمبارک، تنگ ارم، بیدخون، بوشکان، بهارستان، بندرریگ، بردستان، بردخون، بادوله، انارستان، آبدان، امام حسن، آباد و … ) در استان بوشهر دانست.