شیلات

مدیرکل شیلات استان بوشهر معارفه شد

آئین تکریم و معارفه مدیرکل شیلات استان بوشهر با حضور مسئولان در بوشهر برگزار شد.

به گزارش جنوب استان مدیرکل دفتر رئیس سازمان شیلات ایران صبح یکشنبه در این آئین اظهار داشت: پرورش آبزیان از اولویت‌های سازمان شیلات است که حمایت‌های ویژه از این موضوع صورت می‌گیرد.

مهدی علامیر با اشاره به وجود اراضی مستعد ساحلی در استان بوشهر برای آبزی‌پروری خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های پرورش میگو و ماهی در نوار ساحلی استان بوشهر افزایش یافته است.

وی از توسعه و تقویت تولید و ایجاد اشتغال‌زایی و صادرات آبزیان در استان خبر داد و بیان کرد: تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر سال گذشته ۲۸ هزار تن بود که طی سال جاری به بیش از ۳۵ هزار تن رسیده است.

مدیرکل دفتر رئیس سازمان شیلات ایران اضافه کرد: با توجه به توسعه اراضی پرورش میگو در استان بوشهر، در افق ۱۴۰۴ میزان تولید میگوی پرورشی در این استان به بیش از ۷۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه پرورش ماهی برای جلوگیری از خسارت به زیستگاه‌های آبزیان ضروری است تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به ۶۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

علامیر صید آبزیان در خلیج‌فارس را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با توجه به خسارت زیستگاه‌های آبزیان در خلیج‌فارس توجه به پرورش آبزیان یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

در این مراسم عقیل امینی به‌عنوان مدیرکل شیلات استان بوشهر معرفی و از خدمات علی بازدار قدردانی شد.