رییس هئیت افتاء اهل سنت استان بوشهر

باید امت اسلام را به صبر و شکیبایی دعوت کرد

امام جمعه موقت شهر کنگان، بیان کرد: امروز امت اسلام باید صبور باشد وحدت و تقریب خود را حفظ نماید و از الطاف الهی مایوس نگردد، خداوند متعال در قرآن کریم حدود هفتاد مرتبه انسان را به صبر دعوت نموده است، اکثر علما ، دانشجویان و روحانیون و هر جوینده ای با صبر و شکیبایی به نتیجه رسیده است.

به گزارش جنوب استان شیخ خلیل افرا رییس هئیت افتاء اهل سنت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر توجه به اخلاق و سیره نبی مکرم اسلام(ص) در لزوم حفظ وحدت امت اسلامی، اظهار داشت: مشترکات امت اسلام صرفا در نبی واحد خلاصه نمی گردد بلکه پیامبراسلام و اهل بیت علیهم السلام محوریت این وحدت و تقریب می باشند فلذا مسلمانان حول محور نبی مکرم اسلام(ص) گردهم می آیند و حول اخلاق و سیرت پیامبر اسلام(ص) بر وحدت وهمدلی امت اسلام تاکید می نمایند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت افزود: خداوند متعال انسان ها و خصوصا مومنین را مورد آزمایش قرار داده است، با توجه به فشار هایی که ابر قدرت ها و استکبار جهانی بر کشور ایران اسلامی آورده اند، باید امت اسلام را به صبر و شکیبایی دعوت کرد زیرا این دستور اسلام در برابر مشکلات است.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام به مدت سه سال در شعب ابی طالب در شدید ترین تحریم قرار داشتند به گونه ای که کسی با آنان معامله و روابطی نداشت و این موضوع تا قسمتی پیش رفت که یاران پیامبر از گرسنگی استخوان می خوردند؛ در نهایت این پرچم اسلام بود که در جهان به استهزار در آمد.

امام جمعه موقت شهر کنگان تصریح کرد: امروز امت اسلام باید صبور باشد وحدت و تقریب خود را حفظ نماید و از الطاف الهی مابوس نگردد، خداوند متعال در قرآن کریم حدود هفتاد مرتبه انسان را به صبر دعوت نموده است، اکثر علما، دانشجویان و روحانیون و هر جوینده ای با صبر و شکیبایی به نتیجه رسیده است.

وی در پایان با اشاره به روایت امام علی(ع) تاکید کرد: سیدنا علی(ع) می فرماید: “صبر در اسلام به منزله سر از جسد است”، انسان اگر سر خود را دست بدهد طبیعتا جسم بی سر، فایده ای ندارد و در نتیجه اسلامی که بدون صبر باشد در نهایت فایده ای برای مومن ندارد.