فرماندار کنگان:

امکان ترانزیت خارجی از بندر کنگان فراهم شد

فرماندار کنگان گفت: امکان ترانزیت خارجی از گمرک کنگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها فراهم شد.

به گزارش جنوب استان احمد غریبی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی فرمانداری و اداره کل گمرک استان بوشهر، برای نخستین بار امکان ترانزیت خارجی کالا از گمرک کنگان فراهم شد.

وی توضیح داد: بر این اساس کالا از مسیرها و کشورهای مختلف به کنگان وارد می‌شود و از گمرک این شهرستان به دیگر کشورها به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شود.

فرماندار کنگان اضافه کرد: در راستای رونق بیشتر گمرک این بندر، ارتقاء اسکله کنگان و افزایش امکان بهروری بخشی از این اسکله دنبال می‌شود.

غریبی با دعوت از تجار و بازرگانان برای استفاده از ظرفیت ترانزیت خارجی این گمرک، اظهار کرد: افزایش رونق تجاری و فعالیت بندر کنگان متناسب با نیازهای کشور در دستور کار مدیریت این شهرستان قرار گرفته است.

تعاونی مرز نشینان کنگان فعال شد
فرماندار کنگان با اشاره به پیگیری‌های مستمر استاندار بوشهر برای فعالسازی شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان بوشهر، اعلام کرد: با ثمربخش بودن این پیگیری‌ها، این تعاونی در کنگان فعالیت خود را از سر گرفت.

وی افزود: پس از نشست های متعدد برای حل موانع سد راه، آگهی دعوت مجمع عمومی این تعاونی بطور فوق العاده یکم آذرماه در نوبت اول منتشر شد.

غریبی گفت: از همه سهامداران دعوت می‌شود برای شرکت در انتخابات هیات مدیره و بازرس تا پایان روز اداری هفتم آذرماه ۱۴۰۱ با مراجع حضوری به دفتر شرکت با ارائه مدارک ثبت نام کنند.

غریبی اضافه کرد: این انتخابات در نوبت نخست، در تاریخ هشت دی ماه ۱۴۰۱ در محل دفتر شرکت تعاونی مرزنشینان برگزار می‌شود.