وزش باد‌های شمالی

بارش پراکنده باران در بوشهر/خلیج فارس مواج می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در روز پنجشنبه و جمعه سرعت وزش بادهای شمالی افزایش خواهد یافت و سواحل استان مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

محمدرضا انصاری دوشنبه ۷ آذر اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش بادهای شمالی بر روی دریا تا اوایل وقت فردا است، بنابراین در این مدت سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.  در روز چهارشنبه ضمن افزایش پوشش ابر و وزش جریانات جنوبی در سطح استان، احتمال وقوع بارش پراکنده در برخی نقاط نیز دور از انتظار نیست. ضمن اینکه بار دیگر در روز پنجشنبه و جمعه سرعت وزش بادهای شمالی افزایش خواهد یافت و سواحل استان مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی آسمان را صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و از فردا افزایش ابر و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد و افزود:  جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و تا اوایل وقت فردا در سواحل و روی دریا ۱۴ تا ۴۸ گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر و از فردا در همه مناطق ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

انصاری عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۰۷ ، مد اول ساعت ۱۳:۰۴، جزر دوم ساعت ۱۵:۳۵ و مد دوم ساعت ۲۲:۵۱ خواهد بود.