با حمایت شرکت ملی نفت:

اجرای ۶۳ طرح محرومیت زدایی در روستا‌های استان بوشهر

مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در راستای محرومیت زدایی امسال با کمک شرکت ملی نفت ایران ۶۳ طرح عمرانی در روستا‌های استان تعریف شده و در حال اجراست.

به گزارش جنوب استان علیرضا مقدم افزود: برای اجرای این طرح‌های هادی تاکنون ۳۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات نفت تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های بوشهر ۱۶، گناوه ۱۹، دیلم ۱۸، دشتستان ۶، تنگستان و دشتی هر کدام ۲ طرح اجرا می‌شود.

مقدم افرود: اجرای این طرح‌ها در مرحله برآورد، تهیه طرح و انتخاب پیمانکار است و تلاش می‌شود با انتخاب پیمانکار روند اجرای این طرح‌ها تا پایان سال به ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت برسد.

وی در خصوص کمک نفت در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم در سال گذشته گفت: سال گذشته ۱۳۵ طرح با ۶۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار تعریف شد که با ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند و تلاش می‌شود تا پایان امسال بیشتر آن‌ها به بهره برداری برسد.

مقدم افزود: تاکنون از سرجمع اعتبار سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومان اختصاص یافته و انتظار می‌رود با پیشرفت ۱۰۰ درصدی طرح‌ها تخصیص‌ها نیز تکمیل شود.

 

مقدم در ادامه گفت : این طرح‌های مسکونی در شهرستان‌های استان با پیشرفت پنج تا ۷۰ درصد در حال اجراست.

وی با اشاره به ساخت افزون بر ۲ هزار و ۵۵۶ واحد مسکونی از محل تفاهم نامه‌های مختلف در استان گفت: ۲۴۳ واحد مسکونی از محل تفاهم نامه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در حال اجراست که ۲۰۰ واحد از این تعداد در بخش ارم و بوشکان و ۴۳ واحد نیز در سایر مناطق استان در حال ساخت است.

مقدم افزود: برای ساخت این واحد‌های مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان وام پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله، ۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض، میلگرد و سیمان به صورت رایگان تأمین می‌شود.

وی گفت: همواره تلاش شده از ظرفیت گروه‌های جهادی برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن استفاده شود.

مقدم افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی در استان ساخته شده است.