مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

آسفالت ۱.۵ میلیون متر مکعب از سطح روستا‌های بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته ۱.۵ میلیون متر مکعب از سطح روستا‌های استان آسفالت شده است.

به گزارش جنوب استان علیرضا مقدم از اجرای طرح هادی در ۹۹ درصد روستا‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: این استان موفق شده است مقام دوم کشوری را به لحاظ برخورداری روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از اجرای طرح هادی کسب کند.

به گفته وی در زمان حاضر ۶۳ طرح فعال و در حال اجرا در بخش عمران روستایی در سطح روستا‌های استان بوشهر با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، دشتستان، تنگستان و دشتی از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: این طرح‌ها شامل بهسازی معابر روستایی، ایمن سازی روستا‌ها در برابر سیل، ایجاد بوستان روستایی و چمن مصنوعی مینی فوتبال هستند.

وی یادآور شد: در یک سال اخیر در بخش صدور اسناد مالکیت واحد‌های مسکونی هزار و ۳۶ جلد سند روستایی و در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۳۹۴ جلد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

مقدم با اشاره این‌که استان بوشهر ۸۱۶ روستا دارد، گفت: از این تعداد، ۴۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که برای ۳۹۶ روستا طرح هادی تهیه شده است، که البته طرح هادی در ۷۱ روستا نیاز به بازنگری دارد.