فرماندار کنگان:

جذب حداکثری نیروهای بومی کنگان در صنایع منطقه ضروری است

فرماندار شهرستان کنگان با تاکید بر لزوم جذب نیروهای بومی در صنایع منطقه گفت: به منظور ارتقای سطح سلامت در شهرستان، محیط زیست و بهداشت‌ودرمان کنگان تقویت می‌شود.

به گزارش جنوب استان احمد غریبی صبح پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان با تبریک ولادت حضرت زینب (س) به عنوان نماد صبر اظهار داشت: میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار فرصتی مغتنم جهت گرامیداشت تلاش‌های پرستاران می‌باشد، حضرت زینب (س) نماد دفاع از جبهه حق است.

وی افزود: مدیران برنامه ریزی لازم جهت اعلام پروژه‌های قابل افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی داشته باشند. پروژه‌هایی که از نظر کارشناسی، قابلیت افتتاح در دهه فجر را دارند با اهتمام جدی کمیته نظارت بر پروژه‌های عمرانی و همراهی متولیان پروژه‌ها در بهمن ماه به بهره‌برداری برسد.

غریبی بر اجرای کیفی پروژه‌ها تاکید و اظهار داشت: مدیران باید از روند اجرای پروژه‌ها به طور مستمر بازدید و گزارش را به فرمانداری ارسال کنند.

فرماندار کنگان با اشاره به نقش مهم کتاب در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

غریبی اظهار داشت: توصیه من به شما مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شما اعضای شورای اقامه نماز شهرستان این است که در امر نماز کوتاهی نکنید و آن را جز اولویت‌های خود در اداره و منزل قرار دهید تا خیر و سعادت را مشاهده کنید.

وی گفت: آمادگی کامل اعضا ستاد بحران مد نظر باشد، اداراتی که نظارت مستقیم بر بازار دارند با جدیت و دقت نظارت کنند.

افزایش چشمگیر اعتبارات

فرماندار کنگان با تاکید بر اینکه باید استفاده از ظرفیت فنی حرفه ای مورد توجه قرار گیرد، افزود: از اقدامات جزیره‌ای خودداری شود چراکه کارهای گروهی و تیمی نتیجه بخشی بیشتری دارد.

وی با تقدیر از تلاش و پیگیری استاندار بوشهر در خصوص جذب اعتبارات ارزش افزوده گفت: شهرداران و دهیاران با عنایت به افزایش چشمگیر اعتبارات حوزه ارزش افزوده نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی شاخص و مؤثر اقدام کنند.

غریبی تاکید کرد: عدم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی قابل پذیرش نیست، از ادارات پاسخگو به آحاد مردم تشکر می‌کنم، همه مسئولان و کارکنان نظام، خدمتگذار مردم هستند و ما در قبال مردم مسئولیم، اگر دستگاهی کوتاهی‌ها را تکرار کند به روش دیگری برخورد قاطعانه می‌کنیم.

فرماندار شهرستان کنگان ضمن تاکید بر اهمیت توجه به شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان افزود: شورای سلامت و امنیت غذایی به صورت جدی با حضور کمیته‌های تخصصی در اسرع وقت فعال شود.

وی گفت: در راستای ارتقای خدمات به مردم تجهیز و ارتقای چارت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان پیگیری می‌شود. سلامت مردم برای مسئولان شهرستان مهم است.

غریبی ادامه داد: مشکلات زیست محیطی متعددی به دلیل مجاورت صنعت وجود دارد، ارائه مستندات قانونی آلایندگی صنعت در منطقه پشتوانه جدی در مطالبه گری و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است.

لزوم تکریم مردم

رئیس شورای اداری شهرستان کنگان ضمن توصیه همدلی و تعامل به رؤسای دستگاه‌های اجرایی افزود: در سایه تعامل و همکاری متقابل مدیران ایجاد فضای با نشاط در شهرستان در دستور کار است، تکریم ارباب رجوع در اولویت تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی گفت: در فعالیت‌های روزمره و فصلی، مأموریت اصلی و اهداف ذاتی دستگاه‌های اجرایی غفلت نشود، رفتار شایسته کارکنان دستگاه‌های اجرایی نوعی از جهاد تبیین است، گشاده رویی با مردم از اصول دینی در معارف ماست.

غریبی با تبریک هفته بسیج گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی می‌بایست در ادارات شهرستان نهادینه شود و نگاه ما باید خدمت رسانی جهادی به مردم برای رضای خدا باشد.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال با مدیران صنعت وارد مذاکره شده ایم و تلاش بر این داریم که جذب حداکثری افراد بومی منطقه در صنایع داشته باشیم و خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: مدیران برای خارج شدن از شهرستان می‌بایست اطلاع رسانی کنند و بدون اطلاع خارج نشوند، نباید در شرایط بحرانی مدیر در شهرستان نباشد و ما نیز اطلاعی نداشته باشیم.