مدیرکل بهزیستی بوشهر:

۳۳۴ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی بوشهر در دست ساخت است

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: ۳۳۴ واحد مسکونی برای گروه‌های هدف این سازمان در قالب خود مالکی در دست ساخت است که ۱۳۹ واحد بیش از میزان تعهد شده برای واگذاری امسال است.

به گزارش جنوب استان حسین اسدی راد روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران در سالن شهدای ایرنا بوشهر، اعلام کرد: امسال تاکنون ۱۱۲ واحد مسکونی با پرداخت کمک بلاعوض به افراد تحت پوشش بهزیستی تحویل شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای نهضت ملی جهش تولید مسکن، ۲ هزار و ۵۳۵ واحد مسکونی با کمک بلاعوض بهزیستی برای مددجویان و معلولان در استان بوشهر احداث و تحویل شده و در تفاهم نامه جدید با بنیاد مستضعفان نیز ۸۵ واحد برای ساخت مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول برای این استان سهمیه تخصیص یافته است.

اسدی راد افزود: همچنین در قالب نهضت ملی مسکن ۳۴۲ واحد مسکونی به خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان بوشهر واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از جامعه هدف معلولان و مددجویان این اداره کل که شرایط لازم را داردند، دعوت کرد تا برای بهره‌مندی از کمک بلاعوض تامین مسکن به اداره‌های بهزیستی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۳۹۳ مددجو به میزان ۶۰۰ میلیون تومان از معافیت انشعابات انرژی (برق، آب، گاز و فاضلاب) معاف شدند و لوله کشی گاز منازل ۱۰۰ خانوار از مددجویان بهزیستی نیز انجام شده که برای هر منزل از ۶ تا ۸ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

۸۷۰ شغل جدید برای مددجویان بهزیستی در استان بوشهر ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: این اداره کل متعهد به ایجاد یکهزار و ۲۰۰ اشتغال برای مددجویان خود در سال ۱۴۰۱ است که تا کنون ۸۷۰ شغل ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: فعالان و کارفرمایان بخش خصوصی در صورت به کارگیری افراد معلول تا سقف چهار میلیارد تومان از تسهیلات کارفرمایی بهره‌مند می‌شوند و تا سقف چهار سال بیمه مددجویان شاغل در این واحدها از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

اسدی راد اضافه کرد: همچنین در صورت به کارگیری افراد با معلولیت متوسط، بخشی از حقوق آنها را بهزیستی برای جبران کارایی آنها پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: امسال ۱۷۴ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی مددجویان به این اداره کل ابلاغ شد که تا کنون ۱۴۰ میلیارد آن تخصیص و توزیع شده است.

وی افزود: مبلغ ۱۲ میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۸ به این منظور اختصاص یافته است که ۹ میلیارد آن در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

اسدی راد با اشاره به تعهد قانونی دستگاه‌های دولتی برای عمل به قانون استخدام ۳ درصدی معلولان، گفت: بر این اساس امسال ۳۲ نفر در استان بوشهر جذب شده‌اند و واحد حقوقی بهزیستی این مهم را پیگیری می‌کند.

شمار بالای معلولان تصادفی و حوادث صنعتی، زنگ خطر برای استان بوشهر است

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون ۲۷ هزار معلول در این استان شناسایی و برای دریافت خدمات کارت معلولیت دارند، عنوان کرد: معلولان جسمی و حرکتی با جمعیتی حدود ۱۱ هزار نفر بیشترین جمعیت معلولان بوشهری را به خود اختصاص داده اند و این آمار هر روز نیز رو به افزایش است.

وی افزود: بر اساس آمار، تصادفات رانندگی و حوادث فعالیت در صنعت بیشترین عوامل ایجاد معلولیت در این استان است که زنگ خطری به شمار می‌رود و باید برای ایمنی محیط کار، راه‌ها و خودروها اقدام جدی شود.

اسدی‌راد اذعان کرد: برخی از معلولان این حوادث معلولیت سطح بالایی را دارند و بهزیستی توان پرداخت حدود یک هشتم هزینه‌های زندگی انها را دارد در حالی که بار مالی بالایی بر خود فرد و خانواده او تحمیل می‌شود.

وی یادآور شد: هر معلول ضایعه نخاعی ماهیانه ۱.۵ میلیون تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: علاوه بر این ۳۰۰ معلول صوت و گفتار، ۶ هزار و ۸۹۰ معلول اختلال ذهنی، حدود سه هزار نفرمعلولان شنوایی و سه هزار و ۵۰۰ معلول بینایی و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ معلول اعصاب و روان مزمن تحت پوشش بهزیستی این استان هستند.

اسدی‌راد اعلام کرد: امسال تا کنون ۱۳۰ معلول در استان بوشهر شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: این سازمان ۲۰۰ خدمت به گروه‌های هدف خود ارائه می‌کند و علاوه بر معلولان چهار هزار و ۸۳۸ زن سرپرست خانوار را نیز در استان بوشهر تحت پوشش حمایتی قرار داده است.

تماس یک هزار و ۹۱۶ بوشهری با ۱۲۳

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: امسال یکهزار و ۹۱۶ بوشهری با سامانه تلفنی اورژانس اجتماعی (۱۲۳) تماس گرفته‌اند که بالاترین میزان تماس‌ها در این استان مربوط به اختلافات خانوادگی، کودک آزاری و همسر آزاری به ترتیب با ۹۷۲، ۳۰۰ و ۲۸۹ مورد است.

اسدی‌راد عنوان کرد: کودک آزاری، همسرآزاری، فرار دختران از منزل، اختلافات خانوادگی، اقدام به خودکشی و افکار منجر به خودکشی از آسیب‌هایی است که سامانه ۱۲۳ آماده پرداختن به آنها است.

وی گفت: اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌های استان بوشهر مستقر شده و به عنوان بخشی از خدمات بهزیستی فعال است.

اسدی راد یادآور شد: جدایی اورژانس اجتماعی از مجموعه بهزیستی و فعالیت به عنوان یک سازمان مستقل دنبال می‌شود که در صورت تحقق، ایران در این زمینه پیشرو خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر توضیح داد: سامانه تلفنی اورژانس اجتماعی (۱۲۳) متفاوت از مشاوره تلفنی این سازمان با شماره ۱۴ ۸۰ است و به آسیب‌های حاد می‌پردازد.

۳۹۲ زوج در بوشهر در صف پذیرش فرزندخواندگی هستند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: تعداد فرزندان قابل واگذاری در این استان پایین است و هر کودکی که حکم قاضی مبنی بر آمادگی برای واگذاری را دریافت کند در کمترین زمان ممکن به افرادی که پرونده آنها تکیل و آماده پذیرش باشند، سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان بوشهر اکنون چهار مرکز برای نگهداری کودکان بی سرپرست دارد، اعلام کرد: امسال تا کنون ۱۰ کودک به خانواده‌های دارای صلاحیت سپرده شده است.

اسدی راد، در ارتباط با کودکان کار نیز گفت: ۱۶ دستگاه مختلف در این زمینه متولی هستند و بهزیستی آماده پذیرش کودکان بی سرپرست است اما بیشتر این کودکان دارای خانواده هستند که برای پیشگیری از این آسیب می‌توان از نظر حقوقی به این خانواده‌ها فشار وارد کرد.

پتروشیمی‌های بوشهر در ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی همکاری می‌کنند

اسدی راد در ارتباط با انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنایع جنوب استان بوشهر در کمک به بهزیستی عنوان کرد: شورای راهبردی پتروشیمی‌های استان بوشهر امسال تا کنون ۳۰۰ میلیون تومان بسته کمک معیشتی و ۸۰۰ میلیون تومان بسته نوشت افزار و ملزومات مدرسه در میان مددجویان استان بوشهر توزیع کرده است.

وی افزود: همچنین پتروشیمی‌های استان بوشهر ۹۰۰ میلیون تومان نیز بسته‌های گوشت گرم در اختیار جامعه هدف بهزیستی بوشهر قرار داده اند.

اسدی راد اظهار کرد: ما عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر را بسیار فراتر از این میزان می‌دانیم و در این راستا اقدام بزرگتری که مقرر شده، احداث و واگذاری ۳۰۰ واحد مسکونی با کمک ۵۰ درصدی شورای راهبردی پتروشیمی‌ها است و در گام نخست در چهار شهرستان جنوبی استان اجرایی می‌شود.