كمیسیون كارگری

نشست کمیسیون کارگری استان بوشهر

نشست کمیسیون کارگری استان بوشهر با حضورمدیر کل سیاسی وزارت کشور به میزبانی شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد برگزار شد.

به گزارش جنوب استان نشست کمیسیون کارگری استان بوشهر با حضور مدیرکل سیاسی وزارت کشور، معاون استاندار بوشهر، رئیس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس ، فرماندار عسلویه، مدیران کل دستگاههای اجرایی استان بوشهر و مدیران ارشد صنایع پتروشیمی، نفت و گاز به میزبانی شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد برگزار شد.

اکبر پورات در جلسه کمیسیون کارگری استان بوشهر و شهرستان عسلویه، اظهار داشت: همه در برابر صیانت از حق و حقوق کارگران مسئولیت و وظیفه داریم، لذا باید با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید و کمک به رفع موانع، مسیر را برای تولید بیشتر و بهتر هموار کنیم و هر چه بتوانیم از بخش تولید کشور بیشتر حمایت کنیم، خدمت بیشتری به جریان کارگری و جامعه کار کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات کارگران نیازمند همراهی و استمرار پیگیری‌ها است، خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به‌عنوان متولی اصلی جامعه کار و کارگری در استان و شهرستان پیگیری‌های لازم برای وصول مطالبات کارگران را به‌صورت جدی و مستمر در دستور کار خود قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر لزوم ارتقا ایمنی کارگاه‌ها و کارخانجات و همچنین سلامت کارگران به عنوان سرمایه‌های واحدهای صنعتی و نقش آنان در تولید اقتصاد کشور و استان پرداخت و افزود: کارگران سرمایه اصلی این مملکت هستند و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود و با رصد کامل و رسیدگی به مسائل و مشکلات کارگران زحمتکش، همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری مسئولیت داریم و به هر طریق ممکن، پیمانکاران موظف به پرداخت مطالبات کارگران می‌باشند.

پورات تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های مربوطه، اشراف بیشتری روی پیمانکاران داشته باشند و ضمن بررسی امور، پیگیری و اقدام لازم جهت رفع موانع و پرداخت به هنگام حقوق و دستمزد کارگران در سطح استان و شهرستان عسلویه و در جلسه بعدی گزارشی از پیگیری و اقدامات انجام شده را ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تأکید بر اینکه آرامش خانواده کارگران، اولویت کمیسیون کارگری استان بوشهر است، بیان کرد: توجه ویژه به بنیان و آرامش خانواده کارگران امری ضروری است، در این راستا درخواست‌های کارگران از طریق نمایندگان کارگری صرفاً باید از طریق کمیسیون‌های قانونی مربوطه پیگیری شود و در این امر کمیسیون کارگری استان بوشهر اهتمام جدی برای حل مشکلات مطرح شده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید بازرسی‌های ایمنی و محیط کارگری به‌صورت کامل و مستمر انجام شود، گفت: با ایجاد تعامل و تحکیم روابط بین کارگر و کارفرما می‌توان شاهد تداوم رونق تولید در واحدهای تولیدی بود که این موضوع به تثبیت اشتغال کمک می‌کند.

پورات با بیان اینکه مسائل و مشکلات جامعه کارگری استان بوشهر به طور ویژه توسط کمیسیون کارگری پیگیری می‌شود، اذعان کرد: با حمایت از کارگران و رفع مشکلات و چالش‌های آن‌ها می‌توان راه برون رفت از مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای کشور هموار ساخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: در بازدیدها که از واحدهای تولیدی سطح استان داشتیم، نیروی ماهر و زبده کم نیستند و ما باید از توان و ظرفیت کارگران ماهر و متخصص در راستای توسعه استان استفاده کنیم و در راستای الزام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی برای ارائه آموزش‌های مذکور به نیروهای با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر همکاری لازم داشته باشند.

وی افزود: در راستای ایجاد امنیت شغلی کارگران، مدیران عامل شرکت‌های مستقر در استان و شهرستان عسلویه نسبت به اجرا دقیق قانون جامع ایثارگران و تبدیل وضعیت نیروهای کارگری اقدام کنند و همچنین مدیران عامل شرکت‌ها نسبت به نظارت و اصلاح وضعیت کمپ‌های کارگری و پیمانکاری خود اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران را مورد تأکید قرار داد و از مدیران عامل شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی خواست که به طور جدی به این موضوع توجه داشته باشند.
پورات ادامه داد: در همین راستا شرکت‌هایی که دارای وضعیت مطلوب در موضوعات مختلف کارگری باشند با همکاری حراست ارشد پارس جنوبی تشویق می‌شوند.