معاون وزیر نفت:

استمرار تولید گاز در پارس جنوبی از جلوه‌های کار جهادی است

معاون وزیر نفت گفت: استمرار تولید گاز در میدان مشترک پارس جنوبی از جلوه‌های جهاد فی سبیل الله در صنعت ارزش آفرین نفت است.

به گزارش جنوب استان محسن خجسته مهر عصر جمعه در نشست با مدیران صنایع مستقر در عسلویه اظهار داشت: منطقه ویژه پارس نقش بسیار مهمی را در پشتیبانی و صیانت از تولید بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه همه زیرساخت‌های موجود در منطقه پارس جنوبی متعلق به دولت و شرکت ملی نفت ایران است تصریح کرد: هزینه زیادی برای نگهداری از این زیرساخت‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: بنابراین سازمان منطقه ویژه پارس طبق قانون هزینه ارائه خدمات به شرکت‌های مستقر در منطقه را طبق تعرفه‌های ابلاغی دریافت نماید تا خللی در پشتیبانی از تولید رخ ندهد.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در پارس جنوبی گفت: استمرار تولید گاز در میدان مشترک پارس جنوبی از جلوه‌های جهاد فی سبیل الله در صنعت ارزش آفرین نفت است و وظیفه همه ما صیانت از این ثروت خدادادی است.

خجسته‌مهر ادامه داد: پیشرفت‌های چشمگیری در سطح شرکت ملی نفت ایران طی سال گذشته تاکنون صورت گرفته است و لازم است برای نیل به اهداف سازمانی در سطح شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران برنامه ریزی اصولی مبتنی بر خط مشی ابلاغی در دستور کار همه شرکت‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نقش مهمی در این منطقه حساس و مهم کشور ایفا می‌کند و همه شرکت‌های مستقر در منطقه ملزم به اجرای مقررات و قوانین ابلاغی این سازمان که برگرفته از اسناد بالادستی است می‌باشند.

 

سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این نشست گفت:۲۶ طرح پالایشی و پتروشیمی با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد دلار در منطقه در حال اجراست که تمامی مراحل اخد مجوز،نظارت بر رعایت قوانین و مقررات مرتبط در این زمینه توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام می شود.

اسدی از افزایش حجم و ارزش صادرات کالاهای تولیدی از منطقه ویژه پارس نسبت به پارسال خبر داد که این میزان صادرات به ترتیب ۲۵  و ۸۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس  مسئولیت نظارت بر رعایت قوانین و مقررات و مسائل ایمنی و امنیتی را از مهمترین رسالت های این سازمان در منطقه بر شمرد و افزود:به دلیل مسائل ایمنی دیوار حفاظتی و دروازه های ورودی و خروجی تکمیل شده است که این امر نظارت بر محدوده این منطقه مهم را بیش از پیش تسهیل می کند.