رئیس بهزیستی شهرستان عسلویه

نگاه توانمندسازی معلولان در جامعه جایگزین نگاه ترحم آمیز شود

رئیس بهزیستی شهرستان عسلویه در دیدار با نماینده تام الاختیار مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس گفت: نگاه ترحم‌آمیز جامعه نسبت به معلولان حذف و نگاه توانمندسازی جایگزین شود.

نجاه دشته بابیان این‌که خانواده‌های معلولان برای نگهداری و تربیت این افراد مشکلات بسیاری را متحمل می‌شوند افزود: با حضور پررنگ مسئولان در امور مربوط به معلولان که جمعیت قابل‌توجه جامعه را تشکیل می‌دهند یادآوری می‌کنیم این افراد اگر فرصت حضورداشته باشند معجزه‌ای می‌کنند که چشم همگان را خیره می‌کند.

دشته  معلولیت را واقعیت جامعه عنوان کرد و گفت: معلولیت ناشی از اتفاقات اجتماعی و انسانی است که حوادث جاده‌ای و انسانی بیشترین علل ایجاد معلولیت‌ها را تشکیل می‌دهند و جامعه برای جلوگیری از معلولیت‌ها باید بسترسازی مناسب درزمینهٔ های مختلف را انجام دهد.

وی با اشاره به این‌که امروزه خواسته‌های مردم در جوامع تغییر کرده است ابراز داشت: هدف مسئولان در امور مربوط به معلولان این بوده است که نگاه ترحم‌آمیز جامعه نسبت به این افراد تغییر کند و نگاه توانمندسازی و مشارکت جایگزین آن شود.

رئیس بهزیستی عسلویه با بیان این‌که تأمین معیشت جزو حقوق و حق معلولان است تصریح کرد: حضور در فعالیت‌های اجتماعی به‌عنوان یک فرد تأثیرگذار از حقوق این افراد است که مسئولان باید این فرصت‌ها را برای معلولین فراهم کنند.