مدیرکل بهزیستی استان بوشهر

۸۷۰ فرصت اشتغال‌‌زایی برای مددجویان بهزیستی استان بوشهر ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر تعهد اشتغال برای مددجویان این نهاد در سال جاری را یک‌هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: در ۸ ماه امسال ۸۷۰ شغل برای این مددجویان ایجاد شده است.

به گزارش جنوب استان  حسین اسدی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی توجه به اشتغال مددجویان است اظهار داشت: اکنون ۱۰ هزار و ۷۳۵ معلول تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی را متفاوت دانست و بیان کرد: پرداخت مستمری به مددجویان تحت پوشش بهزیستی نسبت به جمعیت خانوارها است که از ۵۴۶ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت و این درحالی است که یارانه به حساب اقشار آسیب‌پذیر تحت حمایت سازمان بهزیستی واریز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از پرداخت حق پرستاری به معلولان شدید و ضایعه نخاعی‌ها خبر داد و گفت: ماهانه یک میلیون تومان به‌عنوان حق پرستاری به این افراد پرداخت می‌شود و ۳۰۰ هزار تومان هم ماهانه برای  تأمین وسائل مورد نیاز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

اسدی‌راد به اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی پرداخت و خاطر نشان کرد: ۱۸۶ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه برای پرداخت تسهیلات کم بهره به مددجویان بهزیستی استان بوشهر اختصاص یافته که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی تعهد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر در سال جاری را ۱۲۰۰ فرصت اشتغال‌زایی اعلام کرد: در ۸ ماه امسال اشتغال ۸۷۰ نفر مددجویان این نهاد تأمین و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از پرداخت تسهیلات کم بهره به کارفرمایان غیردولتی برای اشتغال مددجویان بهزیستی خبر داد و بیان کرد: کارفرمایی که زمینه اشتغال معلولان فراهم کنند تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

اسدی‌راد با بیان اینکه بهزیستی در کنار پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، مشوق‌های بیمه‌ای دارد خاطر نشان کرد: افرادی که از گروه هدف بهزیستی توسط کارفرما‌ها به کار گرفته می‌شوند بخشی بیمه سهم کارفرما توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.