در بیانیه مشترک رسانه های انقلابی استان بوشهر مطرح شد؛

با کسی عهد اخوت نبسته ایم/مدیران به دنبال ایجاد حصار امن انتقاد اطراف خود نباشند

رسانه های جریان انقلاب همواره و در همه دولت ها مدافع مردم بوده و در هیچ جناحی جز جناح مردم قرار نگرفته اند. اعتبار این رسانه ها نیز از مردم گرفته شده و هیچ گاه به دنبال منافع نبوده اند.

جهت تنویر افکار عمومی بیان چند نکته لازم است:

با مروری ساده عملکرد رسانه ها در سال های گذشته می توان دید که چه در دوره رئیس جمهور پیشین و رئیس جمهور که بدنه دولت همسویی بیشتری با رسانه ها داشت، با بازنشر دستاوردهای دولت و پوشش اقدامات و عملکردها، علاوه بر تقویت مدیران توانمند، نقد و ارائه پیشنهاد و راهکار جهت برطرف نمودن مشکلات همیشه در صدر دغدغه های این رسانه بوده است.

حال که رسانه ها زبان گویای مردم می شوند نباید دهان ناصحان را با تخریب ببندیم. یکی از ادعاهای هر مدیری انتقادپذیری و داشتن گوش شنواست.

برخی از مسئولین و اطرافیان آنان ژست مردم داری میگیرند اما با بداخلاقی ها اثر نامطلوبی را بر سرمایه اجتماعی میگذارند و وجود چنین مسئولینی برای نظام اسلامی هزینه ساز خواهد بود.

تخریب رسانه ها و تلاش برای بایکوت یا پرونده سازی، با اصل انتقادپذیری و احترام به رسانه و خبرنگار در تناقض است.

چگونه یک مدیر می تواند مدعی مردمی بودن داشته باشد اما در پشت پرده دست به تخریب خبرنگاران منتقد بزند؟

سرمایه اجتماعی کلید برون رفت از مشکلات جامعه است و هرجا اجتماع پای کار بود و اعتماد کرد مسائل گوناگون حل میشود اما وقتی اجتماع همراهی نکرد به بن بست میخورید و چه زمانی اجتماع همراهی نمیکند؟ زمانی که اعتماد از بین برود!

استاندار به عنوان  مدیر ارشد استان رسانه ها را معاون پنجم خود می نامد پس انتظار این است که مدیران زیرمجموعه برای روی زمین نماندن وعده استاندار واقعا اصحاب رسانه را به عنوان همکار و همفکر خود ببینند.

اما متاسفانه برخی از مدیران به جای پاسخگویی، با تهمت و افترا مسائل انتقادی را به پرونده های امنیتی تبدیل می کنند و به دنبال تهدید و لابی علیه رسانه ها می روند.

اگر رسانه قرار باشد به مرحله خود سانسوری برسد و مشکلات و دغدغه های کف جامعه را به مردم و خود مدیران منتقل نکند، پس چرا اصلا رسانه باید ادامه حیات دهد؟!

شاید برخی مدیران رسانه را با روابط عمومی اداره خود اشتباه گرفته باشند و تمایل داشته باشند با اصحاب رسانه مانند کارمندهای خود مواجه شوند.

اما توجه و دانستن این نکته بسیاری مهم است که رسانه های اصیل انقلابی با هیچ کس عهد اخوت نبسته اند.

این رسانه معتقدند که انتقاد سازنده باعث رشد می شود پس سکوت رسانه برابر است با کاهش شتاب رشد مدیریتی. اتفاقا مدیران باید از رسانه ها مطالبه گری انتقاد سازنده داشته باشند و با آغوش باز از آن استقبال کنند.

بازگشت و عبور از مسیر تجربه شده نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

عمده عقب ماندگی های امروز ثمره انتقاد نکردن رسانه های اصلاحات از مدیران همسو خود در دوران قدرت است.

اگر می خواهید آیندگان از شما مانند مدیران دوره اصلاحات یاد کنند، دهان منتقدان را ببندید!

پدیده دیگری که با آن روبرو هستیم این است که برخی مدیران خود را «بهترین» می نامند اما پشت پرده از اعمال غیر اخلاقی دریغ نمی کنند.

شاید تعداد این دست مدیران اندک باشد اما همین معدود مسئولینی که دنبال خاموش کردن رسانه ها با تهمت هایی نظیر باج خواهی و منفعت طلبی هستند نیز می توانند ذهنیت اصحاب رسانه را به دیگر مدیران استان تغییر دهند.

ما پای انقلاب و اندیشه امامین انقلاب ایستاده و مستحکم هستیم نه اهل باج خواهی، باج گیری و سهم خواهی هستیم نه اهل مسامحه و مماشات بی مورد حتی با کسانی که مدعی انقلابی گری هستند.

بهتر است مدیران شیوه برخورد خود را اصحاب رسانه تغییر دهند. چه ایراد دارد برای یک بار هم که شده خود مدیران به رویه و اخلاق خود نگاهی بیندازند و دنبال بازنگری در منش خود باشند؟

به این فکر کنند که چه اتفاقی افتاده که حتی برخی دیگر از مدیران نیز از همکاران خود گلایه مند شده اند؟

مطالبه گری در اندیشه رهبر معظم انقلاب همیشه جزو اصلی ترین مسائل بوده و اتفاقا خود رهبری مردم و نخبگان را دعوت به انتقاد سازنده می کنند.

بارها دیده ایم که ایشان صراحتا گفته اند که حتی منصوب بودن برخی مدیران توسط ایشان دلیلی بر سکوت و نقد نکردن آن ها نیست و خود ایشان هم منتقد این افراد بوده اند.

حال چگونه برخی مدیران استانی انتظار دارند دور خودشان دایره امن بکشند و برای رسانه ها خط قرمز باشند؟

ما اصحاب رسانه از مواضع انقلابی کوتاه نمی آییم و تا آخرین قطره خون پای نظام و انقلاب ایستاده ایم.

رسانه ها بر عهدی که روز اول با خدای خود بسته اند نه تنها عقب نمی نشینند بلکه پافشاری خواهند داشت. ان‌شاءلله که خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.

انتهای پیام/