کارگاه توانمندسازی از آسیب ها با محوریت ایجاد انگیزه و راهکارهای افت تحصیلی دانش آموزان در مدارس کنگان

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، کارگاه آموزشی توانمندسازی از آسیب های اجتماعی با محوریت ایجاد انگیزه تحصیلی در دانش آموزان و همچنین آسیب های که باعث ایجاد افت تحصیلی در دانش آموزان می شود در مدارس شهرستان کنگان برگزار شد.

به گزارش جنوب استان به همت حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کنگان و به مناسبت هفته پژوهش ، این کارگاه های آموزشی با تدریس جناب آقای عبدالحسین شبانی نژاد مدرس طرح‌های توانمندسازی، در مدارس مورد نظر برگزار شد.

در حاشیه این کارگاه های آموزشی، قاسمی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره اظهار داشتند: ارتقای کیفیت آموزش و مسائل تربیتی دانش آموزان را یکی از سیاست‌های محوری آموزش و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: کلاس‌های فوق برنامه و آموزش مهارت‌های مانند:جرأت ورزی و قدرت نه گفتن،خودآگاهی، مقابله بااسترس وهیجان وحل مساله و…. گامی مؤثر در تحقق کیفیت‌ بخشی و ارتقای جایگاه آموزشی و تربیتی در مدارس شهرستان کنگان برشمرد.

وی در ادامه افزودند: با مشارکت ۴۸ آموزشگاه درطرح یاریگران زندگی در شهرستان کنگان در سه ماهه اول سال تحصیلی جاری وبنابه تاکیدات وپیگیری های مدیرمحترم آموزش و پرورش جناب آقای بحرینی پور کلاس های فوق برنامه و کارگاه های توانمند سازی مختلفی در رأس برنامه ها قرارگرفته است که این کارگاههابا همکاری مشاوران شهرستان و مشاوران مدعو با محوریت آسیب های اجتماعی و مواد مخدر برای ارتقا رشد و تعالی دانش آموزان دوره اول و دوم در دبیرستان مورد هدف برگزار شده است.

گفتنی است دوره کارگاه توانمندسازی با هدف کاهش آسیب‌ های اجتماعی و نه به اعتیاد در طول سال تحصیلی ادامه دارد و در هفته پژوهش و فناوری در بین دانش
آموزان مدارس فاطمیه،دبیرستان های دوره اول شهید عاشوری،شهید فرحی،شهید بهشتی بنک،شریعتی،شهید بهادری، دبیرستان دخترانه غیر دولتی افق و هنرستان فنی ام ابیها برگزار گردید.