آموزش و پرورش شهرستان کنگان

اعزام ۲۰۰ نفر از دانش آموزان شهرستان کنگان به مناطق عملیاتی

مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان کنگان ، هدف از اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی را یادآوری دوران هشت سال دفاع مقدس وآشنایی بافرهنگ ایثار و شهادت دانست.

به گزارش جنوب استان ، دکتر بحرینی پور در مراسم افتتاحیه کاروانهای راهیان نور این شهرستان اظهار کرد: اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی کاری ارزشمند است که باهمکاری سپاه پاسداران انجام می شود که دراین دوره ۲۰۰نفرازدانش آموزان درقالب۵کاروان اعزام شدندکه ازهمکاری کلیه نهادها ودستگاه‌های اجرایی شهرستان کمال تشکر بعمل می آید.

وی افزود: اجرای طرح اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی است که برای آشنایی بیشتر دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از نسل قبلی به نسل جدید است.

درمراسم افتتاحیه راهیان نور شهرستان کنگان امروز دانش آموزان در سنگر علم و دانش نقش بسیار مهمی در خنثی سازی توطئه های دشمنان نظام و انقلاب بر عهده دارند.

درروز افتتاحیه راهیان نور کنگان که دراردوگاه مارد (شهداء شرق کارون)آبادان، جناب آقای حق دوست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کردند: ملت ما با اتحاد، همدلی، یکرنگی و عهدی که با شهدا بسته‌اند، در برابر دشمن ایستادند و دانش آموزان به عنوان سفیران شهدا می‌توانند زمینه‌ساز خوبی برای ایجاد اتحاد و همدلی باشندودانش آموزان بایدازاین سفرهای معنوی بیشترین استفاده ببرند.

ایشان همچنین اظهار داشتند: اردوی راهیان نور، تغییر نگاه و نگرش را در دانش آموزان عزیزمان ایجاد کرده و ما هم باید حداکثر سعی خودمان را در این امر داشته باشیم که با برنامه‌ریزی دقیق عمق این کار را بیشتر بکنیم.

لازم به ذکر است که در این مراسم باهمکاری حوزه بسیج دانش آموزی قدس کنگان ومعاونت پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کنگان، برنامه های فرهنگی مانند :اجرای سرود و همخوانی، روایتگری ومداحی درشب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار گردید.