مدیرکل راهداری بوشهر مطرح کرد؛

تجهیز ۹۸ درصد محورهای ارتباطی استان بوشهر به دوربین کنترل سرعت

اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از تجهیز ۹۸ درصد محورهای ارتباطی استان به دوربین کنترل سرعت خبر داد و گفت: این استان بیشترین پوشش تصویری جاده‌ای را دارد.

به گزارش جنوب استان عبدالکریم اخترشناس پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های استان بوشهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی ۳۸ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان بوشهر بیان کرد: ۱۲ نقطه شامل سه راهی جم، چغادک و محورهای کوهستانی ایمن سازی هندسی انجام و نسبت به آشکار سازی مابقی اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه ۲۲ درصد از جان باختگان ناشی از حوادث جاده‌ای در استان موتورسیکلت سواران هستند افزود: اقدامات گسترده‌ای به منظور ایمن سازی و کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی با موتورسیکلت صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی تعداد تصادف‌های جاده‌ای این استان در هفت ماه سال جاری خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های تصادفات حوادث جاده‌ای در استان بوشهر از ۱۳۶ مورد در سال قبل به ۱۶۷ مورد در سال جاری رسیده است.

اخترشناس واژگونی در بزرگراه‌ها را عامل ۴۵ درصد تلفات جاده‌ای در استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود با ایمن سازی محورها و رونق و ایجاد فرهنگ ترافیک بین مردم شمار جان باختگان ناشی از حوادث جاده‌ای کاهش یابد.

۹۸ درصد روستاها راه آسفالت دارند

وی با اشاره به اینکه ۳۹۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر دارای راه آسفالته هستند تصریح کرد: ۹۸.۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر از راه آسفالت برخوردار هستند که فقط ۹ روستا از داشتن راه آسفالته مناسب بی‌بهره هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تاکید کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آسفالت روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر به طول ۸۳ کیلومتر نیاز است.

وی با اشاره به تخصیص ۵۷ درصد اعتبارات ملی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: سهم اعتباری ما در سال جاری ۴۹۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که از این میزان ۲۶۴ میلیارد تومان سهم ملی بوده که تاکنون ۵۷ درصد آن تخصیص یافته است.

اخترشناس اظهار داشت: همچنین سهم اعتبارات استانی ۲۱۲ میلیارد تومان و نفت نیز ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که به ترتیب تاکنون ۱۰ و ۲۵ درصد تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: پل‌های درودگاه و سید رضا در دشتستان و گناوه، تعریض محور بردخون – دیر به طول ۱۵ کیلومتر و اصلاح پیچ‌های جاشک از مهمترین پروژه‌های در دست اجرای راهداری استان بوشهر است تلاش می‌شود در سریع‌ترین زمان تکمیل شوند.

کاهش ۸ درصدی حمل بار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به جوانی ناوگان حمل و نقل استان بوشهر، میانگین سنی ناوگان مسافری اتوبوس استان بوشهر را هشت، کامیون ۱۲، مینی بوس ۱۳ سال عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵۴ شرکت حمل و نقل بار در قالب سه پایانه و ۳۸ شرکت مسافربری در قالب ۶ پایانه در بخش حمل و نقل بار و مسافر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور و کاهش هشت درصدی حمل بار در استان بوشهر گفت: با همدلی و وفاق توانستیم به شرایط عادی خود بازگشته و بر اساس آمارها تا روز گذشته ۲ هزار و ۳۵۰ بارنامه حمل بار در استان صادر شده است.

اخترشناس اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد در هشت ماه گذشته چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به وسیله سه هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در استان جابه جا شده است.

وی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان بوشهر گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۸، مبلغ ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان مصوب و به صورت ۱۰۰ درصد جذب شد و انتظار می‌رود این اعتبار در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یابد.