مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر:

اولین پروژه نهضت ملی مسکن در خورموج افتتاح می‌شود

مقدم مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود ۲۱ فروردین سال آینده اولین پروژه نهضت ملی مسکن این استان در شهر خورموج افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

به گزارش جنوب استان، علیرضا مقدم ظهر روز دوشنبه ۲۱ آذر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ میلیاردتومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی با مشارکت خیرین و حساب ۱۰۰ امام برای مسکن محرومین جذب شده و همچنین کمک جهت تامین، تکمیل، تعمیر و تجهیز مسکن محرومین استان برای ۵۲۱ واحد مسکن روستایی و شهری دریافت شده است.

وی اضافه کرد: با مشارکت خیرین و حساب ۱۰۰ امام طرح پویش تامین سیستم سرمایشی (کولر گازی) برای مسکن محرومین استان در سه فاز آغاز شده است؛ در فاز اول آن ۱۲۰ دستگاه تامین و در اختیار محرومین قرار گرفت، در فاز دوم تامین ۲۵۰ دستگاه در حال انجام است و در فاز سوم نیز ۴۰ دستگاه سیستم سرمایش تامین خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر تصریح کرد: در تفاهم مشترک این سازمان با بنیاد مستضعفان ۴۷۵ واحد مسکونی در سطح این استان ساخته خواهد شد که هم اکنون حدود ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این واحدهای مسکونی با ارائه ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مقدم ادامه داد: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در این راستا پرداخت شده است و استان بوشهر به واسطه عملکرد مطلوب جزء استانهای برتر کشور است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۲۹۳۸ پروژه نهضت ملی مسکن در استان بوشهر آغاز شده است، عنوان کرد: تلاش می‌شود ۲۱ فروردین سال آینده اولین پروژه نهضت ملی مسکن این استان در شهر خورموج افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر یادآور شد: پارسال ۱.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر روستایی در استان بوشهر با اعتبار ۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۱۷۷ روستا انجام گرفته است. این در حالی است که طی سه سال قبل این میزان ۲ میلیون و ۸۰۰ متر مربع بوده است.

به گفته مقدم، میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان بوشهر ۶۰ درصد است، که بیشترین درصد مربوط به شهرستان جم با ۸۷درصد و کمترین میزان مربوط به شهرستان بوشهر با ۴۲ درصد است. استان بوشهر در این حوزه رتبه ششم کشور را دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه سهمیه ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی به استان بوشهر تعلق گرفت که اکنون این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۷درصد در حال انجام است؛ در این طرح به ازای هر واحد ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و همچنین تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با شااره به طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۳۸۰ تشکیل پرونده و ۲۲۶۹ انعقاد قرارداد انجام گرفت که خوشبختانه استان بوشهر در پیشرفت فیزیکی رتبه اول و در انعقاد قرارداد رتبه سوم کشور را به دست آورده است.