شرکت آرین متانول

امضای تفاهم نامه توسعه همکاری آرین متانول و یک شرکت دانش بنیان

تفاهم نامه توسعه همکاری میان دو شرکت آرین متانول و شرکت دانش بنیان امضا شد.

مدیران عامل شرکت های آرین متانول و شرکت نفت و گاز سرو امروز در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی تفاهم نامه گسترش همکاری ها را پیرو انعقاد خرید کاتالیست از سوی پتروشیمی آرین متانول امضا کردند.

در ابتدای مراسم امضای تفاهم نامه توسعه همکاری میان آرین متانول و نفت و گاز سرو، مدیرعامل شرکت آرین متانول با اشاره به نگاه کلی گروه باختر مبنی بر توسعه صنعت پتروشیمی ایران، گفت: این شرکت یک واحد یک میلیون و ۶۵۰هزار تنی در عسلویه دارد و تصمیم گرفته است در بخش متانول بخش عمده نیاز خود را از تولیدکننده‌های داخلی تهیه کند که عمده‌ترین برنامه، خرید کاتالیست از شرکت نفت و گاز سرو در حال انجام است.

کریمی وثیق مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو در ادامه مراسم تفاهم نامه توسعه همکاری میان آرین متانول و نفت و گاز سرو،  ضمن ابراز خوشحالی از اعتماد مجموعه گروه باختر وشرکت آرین متانول به شرکت سرو، بیان کرد: به موجب انعقاد این قرارداد، خرید کاتالیست داخل برای پتروشیمی آرین متانول با همت و نگاه مجموعه نفت و گاز سرو ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت نفت، گاز سرو عنوان کرد: کاتالیست قلب تپنده واحدهای پتروشیمی و فولادی است.اعتماد شرکت آرین متانول و سپردن بخش کاتالیست یک مجموعه پتروشیمی با قیمت بسیار زیاد به شرکت ما نشان از درایت، تدبیر مدیران این مجموعه دارد.

کریمی وثیق افزود: شرکت نفت و گاز سرو کارنامه درخشانی در زمینه تولید کاتالیست دارد. مجموعه از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده  و تمام تلاش خود را کرده تا یک همکار و همیار برای صنایع پتروشیمی، پالایشی و فولادی کشور باشد. از امروز به بعد تولید گاز سنتز پتروشیمی آرین در کل چرخه به نقطه صد درصدی می رسد.

وی ادامه داد: اعتماد شرکت آرین متانول به شرکت سرو مایه مباهات است که امیدواریم این اعتماد در بخش های مختلف کشور مخصوصا بدنه پتروشیمی و نفت نیز اتفاق افتد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو در ادامه به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویداد نشان داد که فرزندان این کشور توانسته اند کارهای بزرگ انجام دهند.

کریمی وثیق در پایان ضمن تشکر از هم‌صنف‌های خود و همچنین انجمن استصنا گفت: براساس قراردادی که امروز منعقد شد تابستان سال ۱۴۰۰ شاهد تولید پتروشیمی آرین متانول خواهیم بود. امیدواریم عملکرد کاتالیست ما افتخارات گروه باختر و شرکت آرین متانول را درخشان تر کند.

براساس این گزارش بهزاد توکلی مدیرعامل آرین متانول در این آیین اظهارکرد:آرین متانولبه عنوان یکی از طرح های هلدینگ باختر یک واحد یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تنی در منطقه عسلویه است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به تولید خواهد رسید.