مدیرکل هواشناسی استان بوشهر

احتمال بارش باران در استان بوشهر؛ ارتفاع موج دریا به دو متر می‌رسد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: آسمان استان بوشهر بارانی می‌شود.

به گزارش جنوب استان، فرج‌الله شکوهی پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: طی روزهای آینده با وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت شاهد افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا با سرعت ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی گاهی تا ۲۰۰ سانتیمتر خواهیم بود.
وی از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.
شکوهی‌پور ادامه داد: توصیه می‌شود از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر خودداری شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خواستار اعمال محدودیت برای ممنوعیت شنا شد و بیان کرد: تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اتخاذ شود.
وی تاکید کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وزش بادهای جنوبی بر روی دریا طی امروز و فردا است و در این مدت شمال خلیج فارس تا حدودی متلاطم است.
شکوهی‌پور افزود: پیش بینی می‌شود در ساعاتی از وقت چهارشنبه تا روز جمعه با عبور سیستم ناپایدار جو، ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش پراکند باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد در برخی نقاط استان، بخصوص نواحی شمالی و مرکزی، دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: از اواخر روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده با افزایش سرعت جریانات شمالی بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی، دریا مواج و متلاطم خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در مناطق شمالی و مرکزی طی ساعاتی افزایش ابر وقوع بارش پراکنده، وزش باد گاهی رعدوبرق، در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت در مناطق شمالی و مرکزی گاهی بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
شکوهی‌پور ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.