مدیرعامل منطقه ویژه پارس:

تولید صنایع میان دستی و پایین پتروشیمی منطقه پارس ۲ برابر می‌شود

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: قریب ۲۱ میلیارد دلار طرح در حال اجرا در منطقه داریم که اگر اینها به مدار تولید بیایند قطع به یقین ظرفیت تولید در حوزه صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی ۲ برابر خواهد شد.

به گزارش جنوب استان، سخاوت اسدی شنبه ۲۷ آذر در حاشیه ششمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این نمایشگاه که به مدت چهار روز برقرار خواهد بود به‌همت یکی از شرکت های دانش بنیان بومی استان بوشهر اجرایی شده و ما به عنوان سازمان منطقه ویژه انرژی پارس همه حمایت های لازم را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی صورت گرفته است، افزود: برگزاری این نمایشگاه در قطب اقتصاد و انرژی کشور و در جایی که همه شرکت‌های تولید کننده پتروشیمی و گازی کشور حضور دارند، لازم و ضروری بود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور ۱۶۱ شرکت دانش‌بنیان که توان و دانش تولید تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را دارند برگزار شده است، گفت: از قِبَلِ این نمایشگاه تعامل و ارتباط تنگاتنگی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالا و تجهیزات انجام خواهد گرفت.

به گفته اسدی، یقیناً هرچقدر ما بتوانیم این رویدادهای فناورانه را با حضور شرکت‌های دانش بنیان که شاید آن قدری که لازم باشد شناخته‌شده نباشند، در معرض افکار عمومی و فعالان عرصه اقتصاد و تولید قرار دهیم و به قطب‌های تولید نزدیک‌تر کنیم به اهداف خود نزدیک‌تر شده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز منطقه پارس جنوبی که عمده گاز کشور و نیمی از صنایع و محصولات پتروشیمی کشور را تولید می‌کند، گفت: بیشتر از ۵۰ طرح در حال تولید و توسعه در این منطقه وجود دارد، از این رو برگزاری چنین نمایشگاهی بسیار ارزشمند است به خصوص آنکه بسیاری از صنایع شرکت‌های دانش بنیان را نمی شناسند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت مغتنمی است که صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می‌توانند با شرکتها و توانمندی های آنها آشنا شوند، عنوان کرد: قریب ۲۱ میلیارد دلار طرح در حال اجرا در منطقه داریم که اگر اینها به مدار تولید بیایند قطع به یقین ظرفیت تولید در حوزه صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی به ۲ برابر بیشتر خواهد رسید.