امضای تفاهمنامه

فضای فیزیکی برای راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری عسلویه تامین شد

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پاری پارس، استانداری‌ و پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در زمینه تامین فضای لازم برای راه اندازی مرکز رشد علم و فناوری در عسلویه توافق کردند.

به گزارش جنوب استان، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: با استناد به تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت نفت با پارک علم و فناوری خلیج فارس و قانون جهش تولید دانش بنیان و تاکید وزیر نفت بر مساعدت حداکثری برای راه اندازی این مرکز رشد، ساختمان پایانه مسافربری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی واقع در منطقه شیرینو برای راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری پارس جنوبی اختصاص یافت.

ابوالحسن رزمی‌نیا افزود: بر اساس این تفاهم نامه این فضا دست کم پنج سال در اختیار پارک علم و فناوری خلیج فارس قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این تفاهم در راستای تحقق شعار سال (تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین) و حمایت از ایده‌های فناورانه تا مرحله تبدیل شدن آنها به محصولات یا خدمات فناورانه قابل تجاری‌سازی و عرضه به بازار و صنایع مستقر در منطقه پارس امضا شد و به شکل‌گیری و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به عنوان پیشران توسعه اقتصادی و تامین نیازهای فناورانه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه کمک می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بیان کرد: این مجموعه متعهد شده است تا مجوزهای لازم برای راه اندازی و فعالیت مرکز رشد علم و فناوری عسلویه را دریافت و حمایت‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم و خدمات فنی و تخصصی برای شکل‌گیری و فعالیت شرکت‌های فناور مستقر را به این مرکز ارائه کند.

رزمی نیا اعلام کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حداکثر تا ۲ ماه آینده فضای اختصاص یافته را برای بهره‌برداری به عنوان مرکز رشد عسلویه آماده سازی، تجهیز و واگذار می‌کند.