معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری

۵۰درصد تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی داخلی‌سازی شده است

معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: بیش از ۵۰درصد تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی داخلی‌سازی شده است، گفت: این رقم به سرعت در حال رشد است.

به گزارش جنوب استان، وحیدرضا زیدی‌فرد یکشنبه ۲۷ آذر در حاشیه ششمین نمایشگاه ساخت داخلی نفت، گاز و پتروشیمی پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: منطقه عسلویه به عنوان یک منطقه راهبردی و استراتژیک به دلیل داشتن تاسیسات مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شناخته می‌شود. این منطقه به قطب انرژی کشور محسوب می‌شود به همین دلیل اهمیت این منطقه نه تنها در ایران که در سطح بین الملل کاملا واضح و مبرهن است.

وی اضافه کرد: قاعدتا نیازهای صنعتی منطقه پارس جنوبی خاص است از این رو اینجا می‌تواند یک مرکز هاب صنعتی برای کل کشور و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها استیی باشد که نیازهای صنعت نفت را تولید می‌کنند.

معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه ابتکار خوبی بوده چون در جایی که باید (عسلویه) برگزار شده که خود قطب انرژی منطقه است؛ اینجا در حقیقت محل عرضه تجهیزات و نیازهای فناورانه‌ای است که صنعت  به آن احتیاج دارد و شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه آن را ارائه می‌دهند.

به گفته زیدی‌فرد، شرکت‌های دانش بنیان چون در مجاورت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی قرار دارند مدیران این صنایع می‌توانند نیاهای خود را با شرکت‍‌های دانش بنیان در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰درصد تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی بومی سازی شده است، افزود: این رقم اکنون به سرعت در حال رشد است و ما امیدوارم با همت شرکت دانش بنیان و صنعت نفت تا پایان دولت در داخل سازی تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به اهداف تعیین کننده خود برسیم.