با حضور سردار ساسانی، جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور

فرمانده ارشد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس منصوب شد

در حکم مشترکی از سوی وزیر نفت و رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، سخاوت اسدی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس منصوب شد.

در مراسمی با حضور سردار ساسانی، جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور، دکتر کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور، رئیس HSE وزارت نفت و جمعی از مسئولین شهرستان عسلویه، سخاوت اسدی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس منصوب شد.

جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور در این مراسم گفت؛ امروزه تهدیدات از حوزه نظامی به حوزه اقتصادی منتقل شده است و چنین عرصه‌ای به سربازان، افسران و فرماندهان تعلیم دیده در این حوزه نیاز دارد تا بتوانیم در این جنگ نرم نیز موفق باشیم.

سرداد ساسانی افزود؛ پدافند غیر عامل را همه ما در زندگی شخصی رعایت می‌کنیم و این میزان اهمیت با توجه به دارایی ما متغییر است، امروزه دارایی کشور در پارس جنوبی امانت است که باید بشدت برای مراقبت از آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد؛ ۷۰ درصد تولید گاز کشور از منطقه ویژه پارس رقم بالایی است و به طبع آن ۶۰ درصد تولید برق کشور نیز به پارس جنوبی وابسته است که بر اساس آن سازمان پدافند کشور بر آن شد که مدیر ارشدی برای این منطقه حساس انتخاب کند و همه دستگاه‌ها لازم است همکاری و هماهنگی لازم با فرمانده ارشد منطقه داشته باشند.

این مقام مسئول در پایان گفت؛ ایجاد، حفظ و ارتقا آمادگی‌ها از وظایف فرمانده ارشد پدافند غیر عامل منطقه است که این امر نیازمند طرح ساختاری و تجهیزاتی است که در این چارچوب باید آموزش، تمرین و مانورهای دوره‌ای برای بالا بردن هماهنگی اجرا شود.

دکتر کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز در این مراسم با اشاره به آماده شدن طرح پدافند غیر عامل منطقه پارس جنوبی خاطر نشان کرد همه سازمان‌های  و دستگاه‌های عسلویه و منطقه باید در اجرای موفقیت آمیز این طرح همکاری کنند و در کنار آن باید طرح امداد، حفظ حریم مسکونی از خطوط لوله و تخلیه شرایط اضطراری باید مورد مداقه قرار گیرد.