نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی

احداث خط آهن شیراز – بوشهر – عسلویه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی با تاییدیه مقام معظم رهبری خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار احداث می شود که با بهره‌برداری از این پروژه ها استان فارس به عنوان یکی از قطب های مهم حمل و نقل ریلی در کشور فعالیت خواهد داشت.

به گزارش جنوب استان، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل گفت: استان پهناور فارس در یکی از شاهراه های مهم ارتباطی کشور واقع شده و در تلاش هستیم تا بسترهای لازم برای بهره برداری از این موقعیت استراتژیک را فراهم آورد.

قادری با تبریک هفته حمل و نقل از تلاش های سختکوشانه اهالی این حوزه قدردانی کرد و افزود: حمل و نقل یکی از مبانی اصلی توسعه است و در مجلس شرای اسلامی تلاش می کینم تا استعدادهای حوزه حمل و نقل را بارور سازیم.

وی با اشاره به استعدادهای کشور در حوزه ارتباطی گفت: یکی از ظرفیت های کشور ما قرارگرفتن در منطقه استراتژیک جغرافیایی است که از این پتانسیل می توان در حوزه های حمل و نقل بهره برداری کرد. در نظر داشته باشیم که کریدورهای ارتباطی می توانند درآمدهای پایداری همانند عواید حاصل از فروش نفت را برای کشور به همراه داشته باشند.

قادری با اشاره به پیوندهای ارتباطی ایران با کشورهایی نظیر ترکیه، عراق، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان و دیگر کشورها از طریق مسیرهای ریلی گفت: استان پهناور فارس با امکاناتی که در اختیار دارد می تواند از کریدورهای شمالی-جنوبی و غربی-شرقی منتفع شده ودر پرتو آن زیرساخت های حمل و نقل را توسعه داد.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش هایی که در حوزه گسترش خطوط لوله بموازات حمل و نقل های زمینی، دریایی و هوایی انجام می شود، اشاره کرد و افزود: در شرایط حاضر چهار خط لوله وجود دارد که برخی از آنها مصوب هیات دولت را دارد و برخی دیگر هنوز از شورای اقتصاد مصوبه نگرفته است.

نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: استان فارس با دارا بودن هفت فرودگاه فعال و نیمه فعال در حمل و نقل هوایی توانمندی های زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی با تاییدیه مقام معظم رهبری خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار احداث می شود که با بهره برداری از این پروژه ها استان فارس به عنوان یکی از قطب های مهم حمل و نقل ریلی در گشور فعالیت خواهد داشت.

قادری با اشاره به این موضوع که در بخش آزادراهی و بزرگراه ها نیز استان فارس از پروژه های مهمی برخوردار است افزود: تلاش می کنیم در قوانین و احکام مختلف نظیر سوآپ آب، سوآپ انرژی، سوآپ فراورده های نفتی و تهاتر آب با پسآب به حوزه حمل و نقل توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی در پیایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی درصدد اختصاص اعتبارات لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.