استاندار بوشهر

سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر در اواخر بهمن ماه

استاندار بوشهر گفت: با بررسی‌های انجام شده در صورت عملکرد مناسب دستگاه‌های استان و بانک‌ها در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، می‌توان ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد.

به گزارش جنوب استان، احمد محمدی‌زاده یکشنبه ۴ دی در نشست بررسی وضعیت عملکرد بانک‌های استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به سفر پایان بهمن ماه رئیس جمهور به استان بوشهر، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید از هم اکنون در تدارک پروژه‌های سفر قرار گیرند.

وی بیان کرد: همچنین پتروشیمی‎ها و بانک‌ها نیز باید بتوانند با تشکیل کنسرسیوم شرایط را برای اجرا پروژه آزادراه بوشهر-شیراز فراهم کنند.

وی تصریح کرد: پروژه یاد شده ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت همراهی بانک‌ها بخشی از پروژه که در استان واقع شده، ظرفیت عملیاتی شدن پیدا می کند. وی افزود: در این زمینه از برخی هلدینگ‌ها مانند پتروفرهنگ، خلیج فارس، شستا و شستان نیز دعوت شده تا برای تشکیل کنسرسیوم تامین اعتبار آزادراه بوشهر-شیراز مشارکت کنند.

استاندار بوشهر گفت: با استفاده از منابع بانکی استان فارغ از کار روی منابع ملی، کمک‌های دولت و همچنین منابع سفر رئیس جمهوری قدم‌های بزرگی در استان برداشته می‌شود.

محمدی‌زاده اظهار کرد: در موضوع عملکرد بانک‌ها در استان بوشهر با قدردانی از مدیران موفق، انتظار داریم سایر بانک‌ها نیز با برنامه ریزی دقیق نسبت به جبران کم کاری ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی‌ها مدیران استانی نیز از ظرفیت بانک‌های استان بخوبی استفاده نکردند که با توجه به اولویت استان، باید با تحقق این مهم میزان پیشرفت پروژه‌ها را به میزان قابل توجهی جلو ببرند. وی عنوان کرد: تسهیلات تولید در بخش‎‌های صنعتی و کشاورزی، خدماتی، فرزندآوری و ازدواج و همچنین مسکن باید در دستور کار جدی بانک‌های استان بوشهر قرار گیرد.

استاندار بوشهر افزود: همچنین در شاخص نسبت مصارف به منابع رسیدن به هدف ۸۵ درصد باید در اولویت بانک‌های استان قرار گیرد.

محمدی‌زاده گفت: بانک‎ها در پرداخت تسهیلات خود مالکی و ۹۹ ساله باید اهتمام جدی در پرداخت داشته باشند. محمدی‌زاده ادامه داد: بانک‌‎ها در صورت حمایت از پروژه‌های تولیدی و اشتغال‌زا بدون تردید رشد و شتاب پیشرفت استان را دوچندان خواهند کرد. وی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌‎ها با کار و تلاش جهادی برای حل مشکلات جامعه پای کار قرار گیرند.