مدیران عامل

پیام مدیران عامل پتروشیمی ها به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

مدیران عامل پتروشیمی‌ها طی پیامی روز صنعت پتروشیمی را تبریک گفتند.

به گزارش جنوب استان،  پیام تبریک معاون وزیر نفت به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

«همکاران ارجمند صنعت پتروشیمی

فرارسیدن هشتم دی ماه، «روز صنعت پتروشیمی» را به هموطنان گرامی به‌عنوان صاحبان اصلی صنعت نفت و به تمامی فعالان و صنعتگران، کارکنان و بازنشستگان گرانقدر این صنعت وزین، صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

اکنون که در آستانه ورود به شصتمین سالروز تأسیس صنعت پتروشیمی هستیم، فرصت را مغتنم شمرده به این مناسبت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به‌ویژه ۱۰۵۲ شهید صنعت نفت و سیدالشهدای این صنعت، شهید سید مجتبی نواب صفوی، اولین شهید صنعت نفت که نقش تعیین‌کننده‌ای در ملی‌ شدن صنعت نفت داشتند و نیز وزیر بسیجی نفت شهید مهندس محمدجواد تندگویان را گرامی می‌دارم.

همکاران تلاشگرم،

صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت و موتور محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور به‌شمار می‌آید و نقش حیاتی در تولید ناخالص ملی دارد. موج تحولات در صنعت پتروشیمی افزون بر کاهش خام‌فروشی، به ایجاد ارزش افزوده مضاعف اقتصادی، ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی منجر شده است.

صنعت پتروشیمی مصداق عینی راهبرد رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مبنی بر گذر از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز است. در همین راستا برنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «عبور از خام‌فروشی و نیمه‌خام‌فروشی و دستیابی به محصولات انتهای زنجیره پتروشیمی با راهبرد تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی» است که با تأکیدات رئیس جمهور محبوب و وزیر متخصص نفت، این مهم در برنامه‌های توسعه پنج سال آینده ریل‌گذاری و سند مهم «تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی» تدوین شده است.

خواهران و برادران خدمتگزارم،

از فوران اولین چاه نفت بیش از یک قرن می‌گذرد و صنعت پتروشیمی ایران به‌زودی وارد شصت سالگی خود می‌شود و با توجه به سابقه کهن و درخشان، نیازهای آن نیز از طریق راهبرد بومی‌سازی باید از داخل تأمین شود. در حوزه زنجیره ارزش، سیاست دولت سیزدهم و برنامه وزیر نفت لزوم اهتمام جدی بر تولید داخلی محصولات شناخته‌شده و پیشران صنعت پتروشیمی بوده، به‌گونه‌ای که وابستگی خود را از محصولات پتروشیمی سایر کشورها قطع کنیم. بی‌شک تحقق این مهم، مستلزم همت و تلاش جدی همه دست‌اندرکاران از جمله دانشمندان، پژوهشگران، متخصصان، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران و سازندگان داخلی است.

یقین دارم صنعت وزین پتروشیمی می‌تواند با اتکا بر ظرفیت‌ها، توانمندی‌های ملی، اراده و همت شما تلاشگران شریف، پیروزی‌های دیگری را در سریع‌ترین زمان در عرصه اقتصاد رقم زند و شکوفایی اقتصاد کشور را در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب شود.

بار دیگر، از تمامی همکارانم در این صنعت پیشران که نقشی بسیار مهم در تحول و اعتلای این حرکت عظیم داشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم و عزت و سربلندی شکوه ایران اسلامی را از خداوند منان خواستارم.»
مرتضی شاهمیرزایی / معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی


پیام مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از بزرگترین زیر مجموعه‌های صنایع نفت کشور نقش اساسی در پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی  به ویژه در شرایط پیچیده جنگ ترکیبی همه جانبه نظام سلطه علیه ملت استوار و مقاوم ایران دارد. جهادگران خستگی ناپذیر این صنعت، باتوکل به خداوند متعال و  اتکاء به همت، تلاش، دانش تخصصی و توان خود  همچون سپری مستحکم در خط مقدم جنگ اقتصادی، حماسه‌ای ماندگار از خود به جای گذاشتند و علی رغم همه تحریم ها و تهدید ها گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشتند.
هشتم دی ماه، سالروز صنعت پتروشیمی را که نقش بی‌بدیل و تأثیر‌گذار در معادلات و زیست‌بوم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران اسلامی دارد، به همه همکاران پرتلاش، خدوم، جهادگر، متعهد و دلسوز در صنعت پتروشیمی به ویژه خانواده بزرگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس تبریک عرض می‌نمایم.
بدون شک کسب افتخار بیست و سومین شرکت پتروشیمیایی دنیا و تبدیل شدن به بزرگترین شرکت بازار سرمایه ای ارزآور‌ و پرچمداری توسعه صنعت پتروشیمی کشور، ثمره زحمات شبانه‌روزی و تلاش‌های مجاهدانه همکاران عزیز در بخش‌های مختلف این مجموعه عظیم صنعتی است.
امید است با پشتوانه این سرمایه عظیم انسانی و با اتکاء به تجربیات موفق، توان داخلی و با بهره گیری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان بتوانیم در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در تکمیل زنجیره ارزش افزوده، توسعه صنایع پایین دستی و اشتغالزایی و اجرایی شدن برنامه های دولت مردمی برای رهایی از خام فروشی نفت و گاز  با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی  بیش از گذشته گام های موثری برداریم، تا ضمن تحقق توسعه پایدار، زمینه دستیابی کامل به اهداف راهبردی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را فراهم نماییم.
پیروز و سربلند باشید

علی عسکری / نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس


پیام مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هشتم دی ماه در تاریخ کشور به عنوان روز صنعت پتروشیمی ثبت گردید تا گوشه ای از زحمات مردان و زنانی را جاودانه نماید که در توسعه و افتخار آفرینی این صنعت ارزش آفرین نقشی ماندگار داشته اند.

امروز با تلاش همه همکاران صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بعنوان صنعت شاخص و ارز آور کشور، تولید نیمی از محصولات پتروشیمی در کشور از این منطقه زرخیز صورت می گیرد که جای دارد از مساعی ارزشمند شما رزمندگان جبهه اقتصادی کشور تشکر و تقدیر نمایم. با تاسی  از سخن حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور را که ماموریتی بزرگ بر دوش شما بزرگمردان است را جهاد در راه خدا بدانید و در این راه الطاف خاصه الهی در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) پشت و پناهتان باد.

 

سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس


پیام رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در تقویم شکوهمند جمهوری اسلامی ایران، هشتم دی ماه را به عنوان روز ملّی صنعت پتروشیمی نامگذاری کرده اند، روزی باشکوه برای یادآوری تلاش های صنعتگرانی که با همت و تلاش خود برای اعتلای نام ایران عزیز در حال تلاش و کوشش هستند.

همکاران ما در قالب مدیران،کارکنان، مهندسان، متخصصان، کارگران و کارمندان ، شرکتهای همکار و پیمانکاران و‌کارکنان خدوم این‌واحدها در پایتخت انرژی کشور ، در جنوبی ترین نقطه ایران اسلامی و‌ در همسایگی با آب های نیلگون خلیج تا ابد فارس در صنعت بالنده پتروشیمی با تمام وجود خود را وقف سازندگی ، پیشرفت و‌توسعه همه جانبه ایران اسلامی کرده اند و شاید این روز فرصتی زیبا باشد برای قدردانی از این تلاشگران ارجمند.

صنعت پتروشیمی منطقه پارس، در کنار انجام رسالت خود در راستای تولید ، ارزآوری ، ایجاد ارزش افزوده و تلاش برای خودکفایی همه جانبه ایران اسلامی و با نقش متعالی در چرخه صنعت، اقتصاد و حوزه انرژی کشو‌ر ، با پایه گذاری و تشکیل شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی این منطقه در سال های اخیر تمام سعی و همت خود را برای مشارکت در اجرای رسالت ها در حوزه ایفای مسولیت های اجتماعی در استان بوشهر به کار گرفته است.

در سال ۱۴۰۱ این شورا تا کنون، با همت مدیران عامل شرکت های پتروشیمی منطقه پارس قریب به هزار و چهارصد میلیارد ریال در اجرای پروژه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی و …. مشارکت داشته است که این عدد تا پایان سال چندین برابر خواهد رسید.

به عنوان‌نمونه مشارکت در طرح آب رسانی سیراف به جم ، مشارکت در‌ تکمیل سد اخند، مشارکت در‌تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری عسلویه ، مشارکت در‌ خدمات رسانی به مدارس و مجموعه های آموزشی، کمک به فعالیت های حوزه ورزش، تربیت بدنی، جوانان و ازدواج آسان ، مشارکت در بهسازی و‌رفع مشکلات بیمارستان های جنوب استان بوشهر، راه اندازی مرکز تحقیقات کار عسلویه ، مشارکت در ساخت ۵ مدرسه در شهرستانهای عسلویه،جم و کنگان ،تامین دستگاههای دیالیز بیمارستان دیّر، راه اندازی مرکز تخصصی فنی و حرفه ای علوم دریایی دیٌر، بزرگداشت مقام ایثارگران‌و‌جانبازان، تجلیل از والدین گرانقدر شهدا، مشارکت در برگزاری اردوهای راهیان نور ، اردوی دانشجویان نخبه دانشگاههای بزرگ در منطقه و بیش از ۵۰پروژه دیگر از جمله فعالیتهای در حال اقدام یا اتمام شده شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس است، که با همت مدیران محترم شرکتها و به نیابت از پتروشیمی های مستقر در‌منطقه پارس اجرایی شده است.

مجددا ضمن تبریک روز ملّی صنعت پتروشیمی به تمامی تلاشگران این صنعت در تمام نقاط ایران اسلامی عزیز، خصوصا همکاران پرتلاش در منطقه ویژه پارس که در اقتصاد ملی نقشی ارزنده از خود بجا گذاشته اند، برای تمامی عزیزان در صنعت پرافتخار پتروشیمی از درگاه خداوند متعال آرزوی توفیقات روز افزون و سربلندی می نمایم.

حجت نظری / رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس و مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد


پیام مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوشهر به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

این پیام به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیمهشتم دیماه که به نام روز ملی صنعت پتروشیمی نام‌گذاری گردیده است، فرصت گرانقدری است که از زحمات و تلاشهای خستگی‌ناپذیر کارکنان مؤمن و شریف پتروشیمی بوشهر، تشکر و قدردانی نموده، و یاد رشادت و فداکاریهای شهیدان این صنعت را گرامی بداریم.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تهنیت سالروز صنعت عظیم پتروشیمی، و آرزوی سلامتی و بهروزی برای یکایک شما همکاران خدوم و خانواده‌های محترمتان، از درگاه خداوند متعال تلاش و همت مضاعف همگان را در تحقق تکمیل زنجیره تولید و درخشش موفقیت‌های روز افزون مجتمع پتروشیمی بوشهر، مسئلت می‌نمایم.

سید پیروز موسوی / مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوشهر


پیام مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ معاصر ایران با واژه «نفت» عجین است. از زمان کشف نفت در ایران تا کنون، این ماده معدنی هم خود فراز و فرودها داشته و هم تاریخ ایران را دچار تغییرات و تحولات کرده است؛ اما به هر روی، امروزه مردم ایران خاطره بهتری نسبت به گذشته از نفت دارند و دلیل آن، صنایع موفق پتروشیمی ایران است.

در مسیر رشد و پیشرفت کشور، صنعت پتروشیمی امید اصلی مردم شریف ایران است؛ زیرا می دانند که تمامی ابزار لازم برای تعالی این صنعت مادر و زیربنایی را در اختیار دارند و می توانند به موفقیت کامل در آن امیدوار باشند. فرزندان متخصص آن ها قادر به تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی هستند و شرایط عمومی برای تحقق کامل آرمان ها آماده است.

هشتم دی ماه، روز صنعت پتروشیمی است. روزی که یادآور امید و انتظار از این صنعت است. این روز برای ملت ایران گرامی است؛ زیرا برای نفت و صنایع وابسته به آن، در طول تاریخ جنگیده و مبارزه کرده اند و امروزه نیز، با تمام فشارهای ناشی از تحریم ها، فرزندان برومندشان، چراغ پتروشیمی را روشن نگاه داشته و دنیا را خیره کرده اند. بدون وقفه و با صلابت به پیش تاخته اند تا چنین روزی به مذاق ایران و ایرانی شیرین باشد.

من به عنوان فرزندی از این آب و خاک که اکنون مسئولیت بزرگ پتروشیمی پارس را بر عهده دارم، مفتخرم که با توجه به دستاوردهای باشکوه این شرکت و نیز با توجه به برنامه ها و کارهایی که در حال اجرای آن ها هستیم و نتایج درخشانی که در آینده نزدیک خواهیم داشت، این روز ارزنده را به مردم شریف ایران تبریک بگویم و حامل سلام و درود و تبریک همه همکاران، فعالان، متخصصان و کارگران زحمت کش وخانواده بزرگ پتروشیمی پارس باشم.
با این آرزو که پتروشیمی همان پتروامیدی باشد که همه ما از آن انتظار داریم و با سرعت به تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی باشیم و جشن تکمیل و تکامل را در چنین روزی برگزار کنیم.

مسعود حسنی / مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس


پیام مدیرعامل پتروشیمی پردیس به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

صنعت پتروشیمی ایران با بیش از ۶۰ سال سابقه درخشان در ارزش آفرینی و جلوگیری از خام فروشی، امروز به درختی تنومند و بالنده تبدیل شده و در روزهای سخت تحریم های ظالمانه، تکیه گاه استواری برای پایداری و اقتدار کشور عزیزمان در جنگ نابرابر اقتصادی ایجاد کرده است.
هشتم دی ماه روز ‘صنعت پتروشیمی” بهانه ای است برای ستایش همت بلند مدیران، کارکنان، مهندسان توانمند، متخصصان فرهیخته و کارگران سخت کوش این صنعت ارزش آفرین که در سخت ترین شرایط برای شکوه و سربلندی ایران عزیز، مجاهدانه در میدان جهاد اقتصادی ماندند و از جان مایه گذاشتند.
این روز بزرگ را به همه فعالان صنعت پتروشیمی به ویژه همکاران تلاشگرم در خانواده بزرگ پتروشیمی پردیس تبریک عرض می نمایم و از درگاه خداوند بزرگ برای همه عزیزان در مسیر بالندگی بیش از پیش این مرز پرگهر سرافرازی و توفیق آرزو می کنم.

غلامرضا جمشیدی/ مدیرعامل و عضو هیئت مدیره پتروشیمی پردیس


پیام مدیر عامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هشتم دی ماه در تقویم کشورمان به عنوان روز صنعت پتروشیمی نامگذاری گردیده تا از تلاش خستگی‌ناپذیر مردان و زنانی قدردانی شود که در توسعه و افتخار آفرینی این صنعت ارزش آفرین نقشی ماندگار داشته‌اند.

این روز به ویژه یادآور مجاهدت انسانهایی فداکار چون مهندس فقید عیسی‌زاده است که سالهای سال در راه اعتلای این صنعت جانفشانی کردند و با دستاوردهای ارزشمند خود چراغ صنعت پتروشیمی را در طول تحریم‌های ظالمانه روشنتر از همیشه نگه داشته‌اند.

اینجانب ضمن تبریک و گرامیداشت این روز خاطره آفرین به خانواده بزرگ این صنعت و کارکنان خدوم شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه، امیدوارم صنعت پتروشیمی که یکی از مصادیق بارز شکوفایی تولید ملی و از موتورهای محرک توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور عزیزمان است روز به روز بر توسعه همه‌جانبه خود بیفزاید تا بازوی محکم ایران اسلامی در برابر دشمنان باشد.

محمدرضایزدانی کاشانی/مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه


پیام مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

بسم الله الرحمن الرحیم

همکاران گرامی؛ باسلام و احترام

هشتم دی‌ماه روز گرامیداشت صنعت پتروشیمی را به کلیه کارکنان خدوم در صنعت پتروشیمی کشور؛ بویژه به کارکنان شرکت پتروشیمی زاگرس و خانواده‌های گرانقدر ایشان و همه‌ی فعالان این صنعت تبریک عرض نموده و از همه رشادت‌ها و تلاش‌های همکاران در صنعت پتروشیمی تقدیر می‌نمایم.

همت، عزم و اراده کارگران، مهندسان و متخصصان در صنعت پتروشیمی کشور در شرایط اقتصادی فعلی که توانسته‌اند اقتدار کشور در حوزه صنعت پتروشیمی را در دنیا ثابت نمایند؛ قابل ستایش و تجلیل فراوان می‌باشد.

از این رو بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌ها و زحمات گرانقدر کلیه کارکنان در شرکت پتروشیمی زاگرس که با وجود تنگناهای مختلف، چرخه تولید و اقتصادی را حفظ و پرچم اقتصادی شرکت را برافراشته نگه داشته‌اند صمیمانه قدردانی می‌نمایم.

از درگاه ایزد منان برای همه شما همکاران گرانقدر و خانواده‌های محترمتان آرزوی سلامتی و سربلندی آرزومندم.

امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله تعالی)شاهد بالندگی و رشد و به تبع آن سرفرازی و تعالی کشور عزیزمان ایران اسلامی باشیم./

باآرزوی توفیق روزافزون

متین دیداری / مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی زاگرس


پیام مدیرعامل شرکت پتروشیمی مروارید به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

 

این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 

هشتم دی ماه در تاریخ کشور به عنوان روز صنعت پتروشیمی ثبت گردید تا گوشه ای از تلاش های زنان و مردانی را که در حفظ و توسعه این صنعت ارزش آفرین نقشی ماندگار داشته اند جاودانه نماید.

اینجانب روز صنعت پتروشیمی را به همۀ کارکنان شاغل در شرکت پتروشیمی مروارید تبریک گفته و امیدوارم شاهد شکوفایی و رشد این شرکت و این صنعت مهم در عرصۀ ملی و جهانی باشیم.

مهندس قربان / مدیر عامل شرکت پتروشیمی مروارید

 


پیام مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی سبلان به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هشتم دی‌ماه که به نام روز صنعت پتروشیمی نامگذاری شده است، روزی برای یادآوری و قدردانی است. یادآوری از مردان و زنانی که در دشوارترین شرایط کاری و زیستی و البته فراز و فرودهایی همانند ۸ سال دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه جانانه ایستادند تا این صنعت مهم بازنایستد و قدردانی از همه کسانی که سهمی در بقا، رشد و توسعه این صنعت دارند. از این رو و به این بهانه این روز را به همه کارکنان صنعت پتروشیمی کشور و به طور خاص به همه همکارانم در شرکت صنایع پتروشیمی سبلان تبریک می‌گویم. قدردان تلاش یکایک‌شان هستیم و می‌دانم چگونه هر دشواری را به جان می‌خرند تا در تلاطم سختی‌ها، «سبلان» سهم خود را در صنعت پتروشیمی کشور به حد کمال ایفا کند.

این مهم در سال‌های گذشته بیش از پیش روشن و اثبات شده است که این صنعت در دوره فشار حداکثری دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با ارزش‌آفرینی، ارزآوری، ایجاد بستر مناسب جهت تقویت و ادامه مناسبات مختلف اقتصادی فعالان عرصه صنعت و اقتصاد و حضور اثرگذار در بازار سرمایه به عنوان تکیه‌گاهی مستحکم برای نظام اقتصادی کشور نقش ‌آفرینی نموده و به راستی در خط مقدم جنگ اقتصادی حماسه‌ای بی‌نظیر را رقم زده است. گسترش و توسعه روزافزون صنعت پتروشیمی علی‌رغم همه دشواری‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه گواه روشن این مدعاست که این صنعت بزرگ چگونه چراغ اقتصاد و اشتغال را همواره روشن نگاه داشته است.

به خود می‌بالم که عضوی از جامعه بزرگ صنعت پتروشیمی هستم و یاد می‌کنم از همه کارکنان، متخصصان و پیش‌کسوتانی که در ادوار گوناگون تلاش کردند تا امروز این میراث گرانمایه در دست نسل جوان قرار گیرد. تردید ندارم که این نسل بالنده با استعانت از خداوند بزرگ، و تکیه به دانش بومی و پاسداشت ارزش‌های عظیم فرهنگی این میراث را حفظ و بیش خواهد کرد. این باوری است که در خانواده بزرگ پتروشیمی ریشه دوانده و ارزشی است که همگان بر پاسداشتش اتفاق نظر دارند.

بار دیگر این روز را به همه کارکنان صنعت پتروشیمی و همکارانم در شرکت صنایع پتروشیمی سبلان تبریک عرض می نمایم و برای همگان از خداوند متعال آرزوی توفیق، سلامتی و کامیابی دارم.

رضا کریمی
رضا کریمی / مدیرعامل و عضو هییت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی سبلان


پیام مدیرعامل شرکت پتروشیمی سیراف انرژی به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هشتم دی ماه، روز صنعت پتروشیمی یادآور تلاش مردانی است که خواستند و توانستند زیر سایه سخت ترین تحریم های ظالمانه، گامی فراتر رفته و صنعت نفت کشور را از خام فروشی فاصله داده و به افق توسعه یافتگی نزدیک کنند.

صنعتی که با گذشت سال ها، پله پله از وابستگی خارجی فاصله یافت و به همت متخصصین داخلی، اکنون بخش اعظم آن در ابعاد مختلف از ساخت تا فناوری، حاصل دست رنج ایرانی ها است.
هر چند این صنعت از زمان بنیان گذاری تا کنون پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است، اما به جرات می توان گفت همچنان تا ایده آلی که شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل است، فاصله دارد.
چرا که هنوز در بخش هایی از این صنعت به دلایل مختلف، شاهد تولید و صادرات محصولاتی هستیم که در زمره محصولات خام و پایه این صنعت محسوب می شود.
روز بزرگداشت دستاوردهای صنعت پتروشیمی فرصتی است تا مشکلات و گره های این صنعت را در راستای دستیابی به افق های حداکثری، باز بینی کرده و با همتی مضاعف به برطرف کردن آن ها بپردازیم. چرا که اصلاح و ریل گذاری صحیح این صنعت به سوی قله، ضمن فاصله گرفتن از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده حداکثری برای منابع هیدروکربوری کشور، که از تاکیدهای رهبری عزیز و عظیم الشأن انقلاب است، می تواند ارزش آفرینی قابل توجهی برای کل اقتصاد کشور به ارمغان آورد. اینجانب ضمن تبریک به همه همکاران پرتلاش در این صنعت، توفیق و بهروزی شما را از خداوند متعال خواستارم.

احمدرضا حیدرنیا / مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره ، شرکت پتروشیمی سیراف انرژی