سد خاییز

پای سد خاییز به گفتگوی تلویزیونی رییسی باز شد

جنوب استان: : رییس دولت سیزدهم که درخصوص ضرورت سفرهای استانی خود توضیح می داد، یکی از مصداق های آن را پیگیری مشکل سد خاییز در تنگستان استان بوشهر دانست. استان بوشهر در حوزه تأمین آب با کمبودهای فراوانی روبرو است و یکی از مهمترین و بهترین راهکارها برای تأمین آب در استان، ساخت و تکمیل سدها است که اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است. سد خائیز به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه آب استان بوشهر محسوب می‌شود که اهالی شهرستان تنگستان منتظر تکمیل و بهره‌برداری از این سد هستند و امیدوارند به زودی این مهم محقق شود.

سید ابراهیم رییسی دوشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی از شبکه یک سیما حضور یافت که یکی از سوالات مجری درباره سفرهای استانی بود.

رییسی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم این سفرها پیگیری به نتیجه رساندن طرح های ناتمام است، بیان کرد: مثلا در بوشهر از سدی بازدید کردیم که چندسال منتظر لوله گذاری است و از طرفی نخل ها در حال خشک شدن است. دستور برای تکمیل آن یکی از دستاوردهای این سفر بود.

️منظور رییسی، سد خاییز تنگستان است که در تابستان امسال به بهره برداری رسید و آماده آبگیری در اولین بارندگی می باشد، ولی هنوز خط انتقال آب آن به نخیلات اهرم اجرایی نشده است.

رییسی در جریان سفر استانی خود به بوشهر که جمعه ۱۶ مهر بود، در یکی از نخلستان های اهرم حضور یافت و برخی از نخلداران خواستار اجرای خط انتقال آب از سد خاییز و همچنین اجرایی شدن سد باهوش اهرم شدند.