برای اولین بار توسط متین دیداری

امضای قرارداد انتقال دانش فنی تبدیل متانول پتروشیمی زاگرس به اتانول سنتزی

برای اولین‌بار در صنعت پتروشیمی کشور قرارداد انتقال دانش فنی لایسنس تبدیل متانول پتروشیمی زاگرس به اتانول سنتزی با شرکت دالیان چین در روز شنبه مورخ ۱۰ دی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماه سال‌جاری امضا شد.

به گزارش جنوب استان،  به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی زاگرس، مراسم قرارداد امضا انتقال دانش فنی لایسنس طرح تبدیل متانول پتروشیمی زاگرس به اتانول سنتزی با شرکت دالیان چین با حضور متین دیداری؛ مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت پتروشیمی زاگرس و مدیرعامل شرکت دالیان چین در دفتر مرکزی پتروشیمی زاگرس در تهران با ظرفیت تولید ۳۰۰‌هزار تنی تبدیل متانول به اتانول سنتزی برگزار شد.

متین دیداری در این مراسم بیان کرد: با امضای این قرارداد اولین کارخانه ۳۰۰‌هزار تنی تبدیل متانول به اتانول سنتزی در کشور در مدت ۳۶ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید ‌و شرکت پتروشیمی زاگرس به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش و حرکت به سمت توسعه، گام بلند و تاریخی تبدیل متانول به اتانول سنتزی برای اولین‌بار در صنعت پتروشیمی کشور را برداشت و با امضای این قرارداد بسیار مهم؛ کشور از واردکننده اتانول سنتزی به صادرکننده این محصول با ارزش تبدیل می‌شود.

دیداری، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت پتروشیمی زاگرس افزود: با اتمام طرح تبدیل متانول به اتانول سنتزی علاوه‌بر سودآوری و تثبیت منافع اقتصادی شرکت به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی، کمک بسیار شایانی در ارزآوری به کشور نیز خواهد شد‌ که در ادامه تکمیل زنجیره ارزش متانول در آینده شاهد تولید محصولات دیگری از جمله: دی. متیل. اتر و متیل استات نیز فراهم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. د

یداری گفت: با امضای این قرارداد به‌زودی ساخت طرح MTO در منطقه پارسیان و احداث پارک متانول در منطقه مکران با هدف خلق ۲۴محصول جدید آغاز خواهد شد. قابل‌ذکر است شرکت پتروشیمی زاگرس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان متانول در دنیا است که به‌منظور تکمیل زنجیره پایین‌دستی خود و ایجاد ارزش‌افزوده، اقدام به تبدیل این محصول با ارزش به مواد صنایع پایین‌دستی کرده‌است.