نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات به میزبانی عسلویه

چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست صنعت نفت ایران در عسلویه

چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات ،ارتباطات، امنیت و حراست در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی عصر یکشنبه 11 دی ماه افتتاح شد.

به گزارش جنوب استان، چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات ،ارتباطات، امنیت و حراست در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی با حضور مسئولین شهرستان و استان ، مدیران ارشد نفت،گاز و پتروشیمی در شهرستان عسلویه افتتاح شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه حراست، امنیت و فناوری اطلاعات‌ در منطقه پارس جنوبی، این مهم را نشان از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه تولید محصولات مورد نیاز صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی دانست و اظهار داشت: پارس جنوبی از صنایع مهم و عظیم کشور محسوب می‌شود و نقش مهمی در عرصه تولید و اشتغال دارد.

محمد خوانساری با اشاره به اینکه بخش اعظم تجهیزات صنایع پارس جنوبی در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور جایگاه مهمی در تولید تجهیزات مورد نیاز مجتمع‌های صنعتی و تولیدی دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نیاز بازار و صنایع شرکت‌های فناور اقدام به تولید محصول می‌کنند، تصریح کرد: بخش تخصصی گاز، نفت و پتروشیمی از حوزه‌های مهم کشور محسوب می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باید نقش خود را در این عرصه بیشتر کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در پارس جنوبی را یادآور شد و گفت: در راستای این سرمایه‌گذاری عظیم، تولید محصولات مورد نیاز صنایع در داخل یک ضرورت است که تحقق این مهم نیاز به تأمین زیرساخت‌ها است.

خوانساری بر ایجاد مرکز پردازش و بانک اطلاعات در منطقه پارس جنوبی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ایجاد یک مرکز داده مناسب در این منطقه مهم صنعتی و تولیدی می‌توان در آینده با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان از اطلاعات جمع‌آوری شده ارزش افزوده تولید کرد.


مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس برگزاری چنین رویدادهایی را که نقش اساسی در کم کردن فاصله شرکتهای ایرانی تولید کننده کالا و خدمات و مجتمع های تولیدی سطح منطقه پارس دارند ، مهم و قابل اهمیت اعلام نمود و رویکرد سازمان منطقه ویژه را اهتمام جدی به ایجاد بستر های لازم برای معرفی و استفاده از کالای فناورانه ایرانی در شرایط تحریم های ظالمانه دانست و اظهار امیدواری کرد که فناوران عرصه تولید ساخت داخل و مدیران و کارشناسان بخش تولید در مجتمع های صنعتی پارس جنوبی بتوانند از این رویداد فناورانه حداکثر بهره را ببرند.

اسدی گفت: حضور ۴۸ شرکت ایرانی که تقریبا نیمی از آن ها دانش بنیان و فناور بوده و در نمایشگاه های یاد شده به معرفی کالا و خدمات خود پرداختند.


رئیس پارک علم و‌فناوری خلیج فارس در این مراسم اظهار داشت: شرکت های مستقر در نمایشگاه، پیشگامان و فناورانی هستند که با تلاش خود بسیاری از محصولات که تولید آن وابسته به خارج کشور بود را بصورت داخلی عرضه و به نمایش گذاشته اند.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی برای نمایش توانمندیها، عرضه محصولات و آشنایی با نیازمندی های فناورانه در پتروشیمی است.
رزمی نیا دو شرکت از زیرمجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس را بعنوان مجریان این رویداد عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه نماینده شرکت های دانش بنیان است که امیدواریم صنایع با حمایت های خود از شرکت ها در راستای تحقق شعار سال کوشا باشند.