نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای استقرار آبفا در جزیره خارگ

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۵۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای استقرار نمایندگی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در جزیره خارگ اختصاص یافت.

به گزارش جنوب استان، عبدالکریم جمیری صبح امروز در بررسی مشکلات جزیره خارگ تحقق مطالبات مردم این منطقه استراتژیک را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: ساکنان جزیره خارگ در ۸ سال دفاع مقدس زیر بمباران هوایی دشمن مقتدرانه و دلاورمردانه ایستادند تا به اقتصاد کشور از محل صادرات نفت از پایانه نفتی خارگ مشکل ایجاد نشود.

وی توجه به زیرساخت‌های جزیره خارگ را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: عدم استقرار نمایندگی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در جزیره خارگ و انشعابات غیراصولی آن مشکلاتی را ایجاد کرده و نارضایتی شدید شهروندان را در پی داشته است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان بالای هدر رفت با در نظر گرفتن آب ورودی به شهر و سرانه مصرف روزانه برای هر نفر و سرازیر شدن فاضلاب به دریا و آسیب‌رسانی به محیط زیست از عمده‌ترین مشکلات عدم استقرار نمایندگی آب و فاضلاب در جزیره خارگ است.

جمیری ادامه داد: از دوره نهم مجلس شورای اسلامی پیگیری متعددی برای استقرار اداره آب و فاضلاب در جزیره خارگ صورت گرفت، اما به دلیل عدم همراهی دولتمردان اقدام موثر در این زمینه صورت نگرفت، از ابتدای این دوره از مجلس شورای اسلامی موضوع با جدیت دنبال شد و نشست‌های متعددی با وزیر نیرو، نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت تشکیل شد.

وی بیان کرد: در نشست اخیر با مدیرعامل شرکت ملی نفت در خصوص عدم بهره‌گیری از نیروی متخصص و نبود امکانات و سخت‌افزار مناسب برای مدیریت توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب بحث و گفت‌وگو شد و با دستور خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مقرر شد، مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای استقرار اداره آب و فاضلاب در جزیره خارگ اختصاص یابد و به‌زودی مقدمات انجام آن فراهم خواهد شد.