نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

بیکاری جوانان عسلویه در پایتخت انرژی کشور

امام جمعه بوشهر با اشاره به وجود جوانان بیکار در عسلویه گفت: این صنعت خانه مردم است و نباید کسی در خانه خود غریبه باشد براین اساس وجود این شمار بیکار زیبنده پایتخت انرژی کشور نیست و باید با فراگیری مهارت‌های لازم مشغول به کار شوند.

به گزارش جنوب استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر در نشست با جمعی از مردم شهرستان عسلویه بااشاره به سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ به این شهرستان اظهار کرد: با تشکیل کارگروهی مشخص مسئولان نسبت به پیگیری اجرای برخی از مصوبه های سفر رهبر معظم انقلاب که باقی مانده است اقدام کنند.
آیت‌الله صفایی بوشهری یادآور شد: بسیاری از مطالب و خواسته‌هایی که امروز تبدیل به مساله شده باید پیش از این حل می‌شده و در این خصوص ترک فعل‌هایی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: مطالبه های مطرح از سوی مردم عسلویه به حق است و باید این درخواست‌ها احصا، دسته و اولویت بندی شوند.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر خود به شهرستان عسلویه توصیه‌های بسیاری داشتند گفت: اعتباراتی برای اجرای مصوبه های سفر رهبر معظم انقلاب پیش بینی شد که تمام این اعتبارات اختصاص و اجرایی شده است.
وی ادامه داد: با این وجود توجه به سلامت و محیط زیست هوا، دریا و خاک از جمله دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب بود که هنوز بعد از ۱۱ سال این مطالبه مهم اجرایی نشده و این ترک فعل‌ها قابل پی گیری است.
امام جمعه بوشهر بر ضرورت نوسازی مدارس تخریبی، برطرف کردن مشکل اشتغال، تامین زیرساختهای درمانی مناسب و سایر موارد دیگر تاکید کرد.
صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه این ملت عزیز و بزرگوار هستند و باید قدر آنان را دانست گفت: نصف عقلانیت در حوزه مدیریت مردمداری است و مسئول باید بدون در نظر گرفتن فقیر و غنی و قوم های مختلف در خدمت مردم باشد.
وی با انتقاد از زیر پوشش بودن یک هزار و ۸۰۰ خانوار عسلویه ای از خدمات کمیته امداد افزود: نباید در کنار کاخ‌های صنعتی مستقر در عسلویه کوخ‌هایی از مردم نیازمند وجود داشته باشد.
صفایی بوشهری یادآور شد: دشمن در تلاش است با ایجاد تفرقه و نفاق بین شیعه و سنی به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند.
امام جمعه بوشهر اظهار داشت: وحدت و انسجام شیعه و سنی در مناطق مختلف این سرزمین اسلامی همچون سدی محکم در برابر حمله‌های تفرقه آمیز دشمن است.
وی اظهار کرد: وحدت بین برادران اهل تسنن و شیعه در جای جای استان بوشهر به خصوص عسلویه بی نظیر و این وحدت بعنوان یک الگو به شمار می‌رود.