وزیر نفت در دیدار با مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر مطرح کرد:

حمایت همه جانبه دولت از تولیدکنندگان متانول

جواد اوجی وزیر نفت در جلسه مشترک با محمدطاهر شفیعی مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر بر حمایت همه جانبه دولت از پتروشیمی ها تاکید کرد.

وزیر نفت در این جلسه با اعلام حمایت همه جانبه از واحدهای پتروشیمی اظهار داشت: این واحدهای تولیدی در چتر ویژه حمایتی دولت قرار خواهند گرفت و در این خصوص جلسات مکرری برگزار شده و نتایج مثبتی نیز کسب شده است.

مهندس جواد اوجی افزایش قیمت خوراک را به عنوان بزرگترین دغدغه تولید کنندگان عنوان کرد و افزود: در نظر داریم فرمول قیمت گذاری که مورد پذیرش انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، تولیدکنندگان و وزارت نفت باشد را به عنوان فرمول جدید در نظر بگیریم؛ در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده و نظرات کارشناسی اخذ گردیده و در حال جمع بندی نهایی هستیم. صراحتا اعلام می کنم دولت با تمام قوا خود را موظف به حمایت از واحدهای تولیدی می داند و در این راستا تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر نیز در این جلسه با برشمردن مصائب واحدهای پتروشیمی و به خصوص تولید کنندگان متانول، خواستار حمایت ویژه دولت از این صنعت ارزش آفرین شد و اظهار داشت: « سرمایه گذاری قابل توجه بخش خصوصی در راستای سیاست های عالی نظام در توسعه صنایع پتروشیمی، اکنون بیش از هر زمانی به حمایت دولت نیاز دارد تا ضمن دستیابی به آن چشم انداز، منویات مقام معظم رهبری که در فروردین ماه ۹۹ مشخصا درخصوص این صنعت بیان شد، اجرا شود.

مهندس شفیعی، رسالت انرژی سپهر را صیانت از سرمایه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: این هلدینگ به عنوان مدافع حقوق و منافع بیش از یک میلیون فرهنگی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان کشور و همچنین میلیون ها سهامدار گروه مالی سپهر صادرات، سرمایه گذاری گسترده ای را در این حوزه انجام داده و اکنون به دنبال خلق ثروت برای سهامداران است. این فرصت با ایجاد شرایط مساعد و رفع موانع تولید که مدنظر رهبر انقلاب بوده به دست می آید از این رو بازنگری در فرمول قیمت گذاری گاز و یوتیلیتی در حال حاضر اوجب واجبات بوده و عامل بقای واحد های تولیدی خواهد بود.