فعالیت‌های تربیتی در مقطع ابتدایی با رویکرد مکتب سلیمانی است

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با تغییر رویکرد‌ها و برنامه‌ها، به دنبال تغییر گفتمان تربیتی در مدارس ابتدایی هستیم، گفت: فعالیت‌های تربیتی با رویکرد مکتب حاج قاسم سلیمانی در مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

معصومه نجفی پازوکی ظهر امروز در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به طرح‌های تربیتی و پرورشی در مدارس مقطع ابتدایی، اظهار داشت: گسترش اقامه نماز جماعت در مدارس و ارتقای کیفی آموزش قرآن کریم از برنامه‌های مهم تربیتی در معاونت آموزش ابتدایی است.

وی با بیان اینکه شهید محمودوند از جانبازان دفاع مقدس، بیشترین تعداد شهید را در عملیات‌های تفحص، شناسایی کرده است، افزود: سامانه ویژه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل به‌عنوان یک کار تربیتی به نام این شهید والامقام نامگذاری شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با تغییر رویکرد‌ها و برنامه‌ها، به دنبال تغییر گفتمان تربیتی در مدارس ابتدایی هستیم گفت: فعالیت‌های تربیتی با رویکرد مکتب حاج قاسم سلیمانی در مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

نجفی پازوکی اظهار کرد: با برگزاری جشنواره عهد کودکان با حاج قاسم، برگزاری سرود رفیق شهیدم و سایر برنامه‌ها به دنبال فعالیت‌های تربیتی عمیق در مدارس ابتدایی هستیم.

وی اضافه کرد: برای ارتقا شایستگی‌های تفکر، ارتباط‌گیری و فناوری دانش‌آموزان، در دوره جدید رویکردها تغییر یافته است.

تحول آموزشی، تربیتی و پرورشی دوره ابتدایی ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر هم گفت: با کارشناسی و برنامه‌ریزی مناسب، تحول در کارآمدی و در تراز قرار گرفتن آموزشی، تربیتی و پرورشی دوره ابتدایی با محوریت سند تحول بنیادین انجام شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه هر چه رده سنی دانش‌آموزان کمتر باشد، حوزه راهبردی و استراتژیک آن بیشتر می‌شود گفت: دوره آموزش ابتدایی در ساختار آموزش و پرورش و کلان حکمرانی و آفرینش تمدن، مهمترین دوره تحصیلی است.

امام جمعه بوشهر افزود: سوادآموزی دقیق، عمیق، هوشمند و کارآمد و ایجاد بستر برای پژوهش و تفکر در حوزه آموزش ابتدایی باید در اولویت باشد.

وی با تأکید بر توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی خاطرنشان کرد: باید از دوران ابتدایی، توانمندی مهارت‌های خلاق در عرصه‌های مختلف اجتماعی، صنعتی و غیره را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم‌.

صفایی بوشهری ادامه داد: با پردازش شخصیت از دوره پیش‌دبستانی و دبستان و طراحی برنامه مناسب، دقیق و شفاف، زمینه پرورش شخصیت‌های در تراز انقلاب اسلامی فراهم شود‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه فیزیک محیط پیرامونی از عوامل موثر بر کودکان و نوجوانان است، گفت: باید مدارس و زیرساخت‌های آموزشی در تراز انقلاب و متناسب با روحیه دانش‌آموزان باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کتاب‌های درسی باید بر اساس شرایط گوناگون جغرافیایی و تغییر فصل‌ها طراحی و تدوین شوند اضافه کرد: دانش‌آموزان به شادابی و نشاط درونی در یک بستر دینی، اخلاقی و اعتقادی نیاز دارند که سفرهای تربیتی یکی از امور مهمی است که می‌تواند این رویکرد را محقق سازد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به هجمه جهان استکبار علیه دانش‌آموزان تصریح کرد: کودکان مورد هجمه جهان استکبار قرار گرفته‌اند که خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری، ولایتمداری خانواده‌ها و طینت پاک دانش‌آموزان، نقشه‌های دشمن شکست خورده است.

صفایی بوشهری در پایان گفت: من از عملکرد آموزش و پرورش استان که در حال پرورش نسلی برای تمدن آینده ایران اسلامی هستند، خیلی خوشحال و راضی هستم.

مدارس تراز انقلاب اسلام در استان بوشهر معرفی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم با اشاره به شناسایی و تدوین ملاک‌ها و شاخص‌ها مدرسه تراز انقلاب اسلامی در افق ۱۴۰۴ گفت: بر این اساس مدارس تراز استان بوشهر شناسایی، معرفی و تجلیل می‌شود

علی موحدی از برگزاری همایش ملی مدارس تراز به میزبانی و ابتکار استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: کمیته علمی در حال استخراج ملاک‌ها و شاخص‌های مدرسه تراز از بین ۱۵۰ مقاله رسیده به دبیرخانه است.

وی افزود: در هفته تربیت اسلامی در اسفند ماه به جای تجلیل از مربی پرورشی نمونه، مربیان پرورشی در تراز انقلاب اسلامی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه همایش خانواده تراز انجام و آثار برتر معرفی شده است عنوان کرد: سال آینده، خانواده‌های تراز انقلاب اسلامی بر اساس شاخص‌ها و ملاک‌های استخراج شده از این همایش، شناسایی و به جامعه معرفی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: برای دومین سال متوالی، دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی در سطح استانی و شهرستان و منطقه انتخاب شده‌اند.

موحدی یادآور شد: طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی برای اجرا در سال سوم، به همه مدارس متوسطه در استان ابلاغ شده است.